Kersverse ouders zitten met hun hoofd in de (roze) wolken. Of in de pampers. Ze hebben zoveel aan hun hoofd. Het gratis bloedprikje, dat hun baby screent op twaalf zeldzame ziektes, durft dus wel eens uit hun gedachten glippen. Hoog tijd om daar verandering in te brengen, aldus Vlaams minister voor Welzijn, Volksgezondheid en Gezin Jo Vandeurzen. En dus klopte hij aan bij Absoluut.
Dit prikje vindt plaats op de vierde dag na de geboorte en screent op twaalf zeldzame ziektes, waaronder sinds 1 januari 2019 ook mucoviscidose. Door er vroeg bij te zijn, kunnen artsen tijdig een behandeling starten. Deze campagne wil ervoor zorgen dat geen enkele baby het ziekenhuis nog verlaat zonder een afspraak voor het bloedprikje. Om dat klaar te spelen, richt de campagne zich op jonge of aanstaande ouders. En daarnaast ook op zorgverleners (gynaecologen, vroedvrouwen, kinderartsen, huisartsen). Zij spelen een cruciale rol bij het helpen en informeren van ouders. Het resultaat? Affiches, folders, filmpjes voor sociale media en een radiospot, elk met hun eigen insteek.
https://www.youtube.com/watch?v=cNEGp10BaT0
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]