Kersverse ouders zitten met hun hoofd in de (roze) wolken. Of in de pampers. Ze hebben zoveel aan hun hoofd. Het gratis bloedprikje, dat hun baby screent op twaalf zeldzame ziektes, durft dus wel eens uit hun gedachten glippen. Hoog tijd om daar verandering in te brengen, aldus Vlaams minister voor Welzijn, Volksgezondheid en Gezin Jo Vandeurzen. En dus klopte hij aan bij Absoluut. Dit prikje vindt plaats op de vierde dag na de geboorte en screent op twaalf zeldzame ziektes, waaronder sinds 1 januari 2019 ook mucoviscidose. Door er vroeg bij te zijn, kunnen artsen tijdig een behandeling starten. Deze campagne wil ervoor zorgen dat geen enkele baby het ziekenhuis nog verlaat zonder een afspraak voor het bloedprikje. Om dat klaar te spelen, richt de campagne zich op jonge of aanstaande ouders. En daarnaast ook op zorgverleners (gynaecologen, vroedvrouwen, kinderartsen, huisartsen). Zij spelen een cruciale rol bij het helpen en informeren van ouders. Het resultaat? Affiches, folders, filmpjes voor sociale media en een radiospot, elk met hun eigen insteek.
https://www.youtube.com/watch?v=cNEGp10BaT0
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]