Uit de 20 inzendingen voor De Standaard Solidariteitsprijs 2018 koos de jury de advertentie die het bureau Absoluut maakte voor de koepel van de Vlaamse Noord-Zuidbeweging 11.11.11, zo meldde De Standaard zaterdag. In die advertentie wordt een verband gelegd tussen de krapte op de arbeidsmarkt en vluchtelingen. De jury, met naast reclamemakers Philippe De Ceuster van Mortierbrigade en Iwein Vandevyver van Lucy ook Karel Verhoeven (hoofdredacteur van De Standaard), Emmanuel Naert (marketingmanager), Klaartje De Bonnaire (communicatiemanager), Gert Verbelen (grafisch redacteur en fotograaf) en Hans Cottyn (chef opinie) prees de branie, het lef en de ‘stopping power’ van de advertentie.
De commentaar ‘redding is onderweg’ was volgens de jury in zijn dubbele boodschap scherp en gutsy: "Grafisch en fotografisch is de boodschap eenvoudig, summier en dus krachtig uitgewerkt. Geen pleidooi voor ‘open grenzen’, wel een advertentie die vanwege haar prangende urgentie en actuele relevantie een hoofdprijs verdient. "
De publieksprijs ging naar een advertentie van het bureau Heren Loebas voor Wel Jong Niet Hetero. 11.11.11 en Wel Jong Niet Hetero mogen in de loop van het najaar nog driemaal gratis en paginagroot adverteren in De Standaard.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]