Uit de 20 inzendingen voor De Standaard Solidariteitsprijs 2018 koos de jury de advertentie die het bureau Absoluut maakte voor de koepel van de Vlaamse Noord-Zuidbeweging 11.11.11, zo meldde De Standaard zaterdag. In die advertentie wordt een verband gelegd tussen de krapte op de arbeidsmarkt en vluchtelingen. De jury, met naast reclamemakers Philippe De Ceuster van Mortierbrigade en Iwein Vandevyver van Lucy ook Karel Verhoeven (hoofdredacteur van De Standaard), Emmanuel Naert (marketingmanager), Klaartje De Bonnaire (communicatiemanager), Gert Verbelen (grafisch redacteur en fotograaf) en Hans Cottyn (chef opinie) prees de branie, het lef en de ‘stopping power’ van de advertentie.
De commentaar ‘redding is onderweg’ was volgens de jury in zijn dubbele boodschap scherp en gutsy: "Grafisch en fotografisch is de boodschap eenvoudig, summier en dus krachtig uitgewerkt. Geen pleidooi voor ‘open grenzen’, wel een advertentie die vanwege haar prangende urgentie en actuele relevantie een hoofdprijs verdient. "
De publieksprijs ging naar een advertentie van het bureau Heren Loebas voor Wel Jong Niet Hetero. 11.11.11 en Wel Jong Niet Hetero mogen in de loop van het najaar nog driemaal gratis en paginagroot adverteren in De Standaard.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]