Absoluut en Vlaanderen Vakantieland vinden het goede leven
Een bestemming dicht bij huis met een groot vakantiegevoel, daarvoor kan je gerust in Vlaanderen blijven. Want ook bij ons valt er heel wat te beleven. Dat bewijzen de 5 Vlaamse provincies onder de koepel ‘Vlaanderen Vakantieland’. Zonder televisieprogramma, maar mét digitaal inspiratieplatform, ontworpen en gepromoot door communicatiebureau Absoluut.
Sinds enkele jaren werken de vijf Vlaamse provincies samen om het toerisme in Vlaanderen te promoten. En dat doen ze goed, want maar liefst 69% van alle overnachtingen in Vlaanderen wordt geboekt door toeristen uit eigen land. In absolute cijfers spreken we zelfs over 16,2 miljoen overnachtingen per jaar. Wat moet er dan anders? Eigenlijk niets. De provincies hebben er gewoon voor gekozen om het toerisme voortaan onder de koepel ‘Vlaanderen Vakantieland’ in de kijker te zetten. Een merknaam die bij het brede publiek bekend is en perfect zegt waar het om gaat.
Het paradepaardje van Vlaanderen Vakantieland is het nieuwe digitale inspiratieplatform vlaanderenvakantieland.be met reisverhalen, adresjes en logiessuggesties. Communicatiebureau Absoluut en digitaal zusje Zulu ontfermden zich over het design van de website en tekenden een uitgebreide promotiecampagne uit, die vandaag van start gaat.
Een heel jaar lang hoor je elke donderdag en vrijdag een andere radiospot in filmtrailer stijl op Studio Brussel en Radio 2. Aan elke radiospot is een artikel gekoppeld, dat bovenaan op vlaanderenvakantieland.be verschijnt. Vanaf volgende week start een bannering-campagne op hln.be. Het Leuvense communicatiebureau zet ook sterk in op sociale media, met advertenties op Facebook en Instagram.