In 2018 waren er 415.000 langdurig zieken in België, blijkt uit cijfers van het RIZIV. Terugkeren naar je werk na zo’n lange afwezigheid, dat is voor niemand een gemakkelijke opdracht. Daarom lanceert de federale overheid een informatie- en bewustmakingscampagne voor werknemers én werkgevers, in samenwerking met het Leuvense communicatiebureau Absoluut.
Terug beginnen werken op je eigen tempo, zonder je te forceren. Die boodschap stak Absoluut in een campagnefilm die wordt ingezet op www.weeraandeslag.be, sociale media en in een Google search-campagne. De insteek: “Nog niet 100% maar wel goesting om weer aan de slag te gaan?” Ook de vaak voorkomende bezorgdheden van langdurig zieken worden uitgelicht in het filmpje: “Ga ik nog meekunnen met de rest?”, “Wat gaan mijn collega’s zeggen?”. Daarnaast werden er testimonials opgenomen. Personen die zélf langdurig ziek zijn geweest vertelden over hun struggles en hoe zij uiteindelijk terug aan de slag zijn gegaan. Op hun eigen tempo, uiteraard.
De testimonials vind je op https://weeraandeslag.be/videos.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]