Absoluut is helemaal #Proudtocare

Crea / News

kaartjes_pagina AbsoluutAbsoluut rekruteert nieuw volk voor de zorg- en welzijnssector met #Proudtocare. Want zorg- en verpleegkundigen staan nog altijd heel hoog in het lijstje van de knelpuntberoepen in ons land. Net als een hoop andere beroepen in de zorg- en welzijnssector. Moeilijke uren, niet altijd even goed betaald, zwaar en hard werk. Maar ook heel zinvol. En hét grote extralegale voordeel, is de ‘merci’ die je terugkrijgt van al wie je verzorgt.

Samen met het departement Welzijn, Volksgezondheid en Gezin en Vlaams zorgambassadeur Lon Holzer, dacht Absoluut een campagne uit om meer mensen warm te maken voor de zorg- en welzijnssector. Jonge mensen aanmoedigen om zorgstudies aan te vatten. Maar ook oudere werknemers die toe zijn aan een carièrreswitch aanmoedigen om de zorg- en welzijnsector te overwegen. Hoe ze dat deden? Vooral door te laten zien hoe trots mensen in de sector zijn op wat ze doen. Op 12 mei - de internationale dag van de verpleegkunde - riep het bureau iedereen die trots is op z’n beroep in de zorg-of welzijnssector op om een selfie te posten op Facebook, Instagram of Twitter onder de hashtag #proudtocare. De hele sector - van studenten voor de zorgberoepen tot de koks in de ziekenhuiskeukens - ging massaal in op die oproep. Radio 2 zond de hele dag uit in het teken van de zorgberoepen, zette z’n studio in het Virga Jesse Ziekenhuis in Limburg en stuurde Anja Daems op pad. Die liep ondermeer mee met een thuisverpleegkundige, kreeg een opleiding bloed prikken in het ‘skills lab’ van de Karel De Grote Hogeschool, en deed stage op de dementieafdeling van een woonzorgcentrum.

En ook MNM liet voelen dat er handen tekort zijn in de zorgsector. Peter Van de Veire daagde jeugdbewegingen uit om afgelopen weekend mee te draaien in een woonzorgcentrum. Scoutsgroep de Leeuwkens uit Linden won, en sloeg z’n tenten op in de tuin van dementiecentrum De Wingerd in Leuven. Een heel weekend staken ze er hun handen uit de mouwen op alle afdelingen. MNM bracht verslag uit, en zond zowel Generation M als de Grote Peter Van de Veire Ochtendshow live uit vanuit het woonzorgcentrum. Dat werd ook volledig gecoverd op social media. ROB maakte er zelfs een reportage over.

Spotjes in het kader van de campagne lopen van 17/05 tot en met 20/05 op MNM, Q-Music, Studio Brussel en Top Radio en kunt u hier beluisteren. De website ikgaervoor.be werd in het kader van de campagne volledig vernieuwd. En elke zorginstelling kreeg ook de kans om ‘merci’-postkaarten te bestellen (via zwartopwit.be) en een eigen ‘merci’-wall in te richten in z’n organisatie.