Een witboek. In de regel niet meteen een document met een sterke visuele aantrekkingskracht. Maar dat is buiten Absoluut gerekend. In opdracht van Ruimte Vlaanderen liet het Leuvense communicatiebureau zijn potloden los op hun 188 pagina’s tellende Witboek en toverde het om tot een aantrekkelijke document.
Het departement Ruimte Vlaanderen werkt volop aan het Beleidsplan Ruimte Vlaanderen. In 2012 stelde de Vlaamse Regering al een Groenboek op bij het beleidsplan. Nu wordt het beleid verder uitgetekend in een Witboek en daarna in het beleidsplan zelf. Het Witboek schetst op basis van een maatschappelijke en ruimtelijke analyse de krijtlijnen voor de ruimtelijke ontwikkeling in de komende decennia.
Een belangrijk document dus, dat gerust een zilveren randje verdient. En daar zorgde Absoluut voor. Het Leuvense communicatiebureau bedacht de conceptuele insteek en besprak de grafische keuzes in verschillende werksessies met het schrijfteam. Die wisselwerking tussen grafiek en tekst resulteerde in een duidelijk, aantrekkelijk én toegankelijk geheel. Per hoofdstuk poseert iemand uit een andere leeftijdscategorie in een T-shirt waarop een gerealiseerd ruimtelijk project afgebeeld staat. Van stoere tiener tot sportieve papa of zorgzame oma, het beleidsplan is een zaak van alle Vlamingen. Naast het volledige Witboek maakte Absoluut een kleurrijke ingekorte brochure. De grafische elementen, illustraties en het beeldmateriaal uit het Witboek worden ook in het latere beleidsplan opgepikt.
Credits
Concept en creatie: team Absoluut
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]