Absoluut ongefilterd

Crea / News

AbsoluutOp Facebook en Instagram lijkt perfectie de standaard. En zo krijgen jongeren al snel het gevoel dat het not done is om eens een slechte dag te hebben. De Vlaamse overheid en het Leuvense communicatiebureau Absoluut willen graag voorgoed afrekenen met deze gedachte. Daarom lanceren ze voor de tweede keer op rij een campagne rond zelfzorg gericht naar 16- tot 24-jarigen.
De campagne rond zelfzorg moedigt jongeren aan om hun gevoelens niet weg te filteren. Een toepasselijkere hashtag dan #leefzonderfilter lijkt er dus niet te bestaan. De hashtag toont aan dat het bij iedereen wel eens minder gaat. En dat daar absoluut niets mis mee is. Daarnaast spoort de campagne jongeren ook aan om te durven delen hoe ze zich écht voelen.
De campagne werd vandaag gelanceerd op MNM in Planeet De Cock. Luisteraars worden drie opeenvolgende weken uitgedaagd om een eerlijke foto te delen met de hashtag #leefzonderfilter. Hiervoor krijgen ze ook de nodige tips van influencers die vertellen hoe zij hiermee omgaan. Op 11 februari krijgt de winnaar, live in Planeet De Cock, een camera van de minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin Jo Vandeurzen. Ook in Generation M krijgt het onderwerp de nodige aandacht. Ten slotte worden voorbijgangers vandaag uitgedaagd om een foto te nemen in de fotobooth. En daarbij ook te delen hoe ze zich écht voelen. De foto wordt enkel en alleen afgedrukt nadat hij gedeeld wordt op Instagram.
De gezichten van de campagne zijn social media influencers Jamie-Lee Six (bekend van D5R en TAGMAG) en Fabian Feyaerts (TAGMAG). TAGMAG verzorgt ook een voxpop reportage over het onderwerp. Daarnaast worden er ook nog posts verspreid op sociale media die het contrast tussen wat de foto toont en hoe de persoon zich voelt duidelijk in de verf zetten.