Absoluut weten wat nieuw personeel kost

Je wil personeel aanwerven, maar hebt geen idee waar te beginnen. Of belangrijker nog: wat dat kost. Een probleem waar veel werkgevers mee kampen, en waar de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid (RSZ) komaf mee wil maken. Hoe? Door de lancering van een nieuwe campagne én website, specifiek gericht naar werkgevers die een nieuwe kracht willen aanwerven, met de hulp van Absoluut.
Personeel aanwerven, wat kost dat nu? Om duidelijkheid te scheppen, lanceert de RSZ de website ikwilaanwerven.be en de Franse variant jeveuxengager.be. Een wegwijzer voor werkgevers die een nieuwe kracht willen aanwerven. Op basis van simulaties vinden werkgevers een indicatie van de kostprijs per profiel (bv. fulltime, parttime of jobstudent). Het prijskaartje van een werknemer blijft een vraagteken, terwijl werkgevers wél goed weten hoeveel hun materiaal kost. En daarom bracht Absoluut de prijskaartjes letterlijk in beeld. Een kappersstoel kost 1.350 euro, een betonmolen 430 euro en barkruk 45 euro. Maar een werknemer? Daar is het gissen naar. Diezelfde gedachte goten ze in drie campagnefilmpjes. Daarnaast werden er testimonials opgenomen. Drie Nederlandse en Franse werkgevers getuigen over het werkgeverschap en de aanwerving van hun eerste werknemer om zo andere werkgevers te inspireren. Tot slot verzorgde het communicatiebureau ook de lay-out van de hele website en het partnermateriaal (advertentie, affiche en webmateriaal).
Account Executive - VRT en meer lokale media
Wil jij samen een maatschappelijk verschil maken in media? Werk je graag met […]
Accountmanager Creative Partnerships - VRT
Wil jij de juiste partners verbinden met de mooiste projecten voor maximale impact? […]
Sales Accountmanager - VRT
Wil jij samen een maatschappelijk verschil maken in media? Werk je graag met […]
Marketing & Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]