Je wil personeel aanwerven, maar hebt geen idee waar te beginnen. Of belangrijker nog: wat dat kost. Een probleem waar veel werkgevers mee kampen, en waar de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid (RSZ) komaf mee wil maken. Hoe? Door de lancering van een nieuwe campagne én website, specifiek gericht naar werkgevers die een nieuwe kracht willen aanwerven, met de hulp van Absoluut.
Personeel aanwerven, wat kost dat nu? Om duidelijkheid te scheppen, lanceert de RSZ de website ikwilaanwerven.be en de Franse variant jeveuxengager.be. Een wegwijzer voor werkgevers die een nieuwe kracht willen aanwerven. Op basis van simulaties vinden werkgevers een indicatie van de kostprijs per profiel (bv. fulltime, parttime of jobstudent). Het prijskaartje van een werknemer blijft een vraagteken, terwijl werkgevers wél goed weten hoeveel hun materiaal kost. En daarom bracht Absoluut de prijskaartjes letterlijk in beeld. Een kappersstoel kost 1.350 euro, een betonmolen 430 euro en barkruk 45 euro. Maar een werknemer? Daar is het gissen naar. Diezelfde gedachte goten ze in drie campagnefilmpjes. Daarnaast werden er testimonials opgenomen. Drie Nederlandse en Franse werkgevers getuigen over het werkgeverschap en de aanwerving van hun eerste werknemer om zo andere werkgevers te inspireren. Tot slot verzorgde het communicatiebureau ook de lay-out van de hele website en het partnermateriaal (advertentie, affiche en webmateriaal).
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]