ACC Belgium lanceert #WeLoveLive na aanslagen in Brussel

ACC-Belgium_WeLoveLive_Red

Communication / Media / News

WeLoveLive_BE_NL

Het Expert Center Event Marketing van de vereniging van Belgische communicatiebureaus ACC Belgium roept iedereen op om via de sociale media foto’s en video’s  van livebelevingen te delen met de hashtag #WeLoveLive. Het kan gaan om foto’s van professionele ontmoetingen zoals een congres of een vakbeurs, maar ook van een avondje op restaurant met vrienden, een bezoek aan de bioscoop of het museum of een vibrerend muziekoptreden. De livecommunicatiesector wil daarmee tonen dat ze niet toegeeft aan terreur en blijft geloven in de kracht van live-ontmoetingen en publieke samenkomsten. Alle getuigenissen komen in real time op de website www.welovelive.be.

Dramatische aanslagen zoals in Brussel, maar eerder ook in Parijs, Tunesië, Turkije en op talloze andere plekken in de wereld, treffen bewust het hart van de gemeenschap. Mensen zijn geschokt, voelen zich minder veilig en dreigen daardoor hun dagelijkse leven aan te passen. Ze hebben de neiging om zich terug te plooien binnen hun eigen, bekende omgeving. Deze gebeurtenissen hebben ook een zware economische impact op het toerisme en de evenementensector. Congressen, beurzen, muziekoptredens, theatervoorstellingen, bedrijfsevenementen en hotelovernachtingen worden geannuleerd, restaurant- en winkelbezoeken worden uitgesteld. “We doen er natuurlijk alles aan om de veiligheid van het publiek tijdens evenementen en merkbelevingen optimaal te garanderen," zegt Johan Vandepoel, CEO van ACC Belgium. "Maar als burger én als professional actief in een sector die bestaat bij gratie van de live ontmoeting, zullen we nooit toegeven aan negatieve gevoelens. Integendeel, meer dan ooit willen we inzetten op het verbinden van mensen. We willen laten zien dat live de mooiste en meest constructieve weg biedt naar een positieve samenleving.”

ACC-Belgium_WeLoveLive_Red

Daarom werd de sociale-mediacampagne #WeLoveLive gelanceerd in het kader van de uitreiking van de BEA Awards in Antwerpen. Er werd ook een rondetafelgesprek gehouden over de impact van het terrorisme op de live sector. De campagne roept iedereen in België, maar ook daarbuiten op om via Instagram, Twitter, YouTube en andere sociale media foto’s en video’s te delen van hun live belevingen en de hashtag #WeLoveLive te gebruiken. ACC Belgium wil zo een sterke community vormen van mensen die meer dan ooit geloven in de kracht van het samen genieten, het samen beleven van cultuur, van gastronomie of van professionele content: van mensen die houden van live.