Om de twee jaar organiseert APG UK, de gereputeerde Account Planning Group, de Creative Strategy Awards. Een jury van topstrategen bekroont de best bedachte en uitgeschreven strategieën; niet enkel op vlak van effectiviteit, maar ook en vooral op vlak van creativiteit, verbeelding en originaliteit van de invalshoeken en inzichten.
Het Expert Center Strategic Planning van de ACC (aka APG Belgium) nodigt de strategische planners achter drie topcases uit om hun denkproces toe te lichten. Ze zullen op 3 maart 2016 onthullen hoe ze tot de juiste inzichten zijn gekomen die aan de basis liggen van grootse campagnes waarmee ze bergen verzetten voor hun klanten. "Elke zichzelf respecterende planner, account manager of marketeer moet deze sessie absoluut bijwonen," zegt Johan Vandepoel van de ACC. "Het is een unieke gelegenheid om door zoveel Brits topplanningtalent op één avond geïnspireerd te worden."
Inschrijven kan op www.accbelgium.be/activities/uk-apg-winners. De volgende cases worden voorgesteld:
- APG Grand Prix & Gold Winner : Sport England / FCB Inferno met ‘This girl can’
- APG Gold Winner: Direct Line Group / Saatchi & Saatchi UK met ‘Insurance reinvented’
- APG Bronze Winner: Unilever / adam&eve DDB met ‘End Marmite Neglect’