ACC publiceert resultaten 4e 'You and Corona'-survey

News / Research

Zes maanden na ACC's derde You and Corona-Survey plande men een vierde editie, in de hoop dat men de effecten na het einde van de pandemie kon meten en zien hoe goed of slecht de sector herstelde. Zoals hetnu  lijkt, zitten we er nog steeds middenin en is er geen idee wanneer het zal eindigen. 2020 bleek een annus horribilis voor de sector, wat de activation- en evenementenbureaus enorm hard aansloeg, terwijl content, digitale PR & Influencers en een groot deel van de full-service bureaus de schade konden beperken.

Veel bureaus lijken zichzelf na 1 jaar corona opnieuw uitgevonden te hebben en nieuwe diensten te hebben ontwikkeld, ander talent aangenomen en hun manier van werken op afstand opnieuw georganiseerd. Naast de onzekerheid dat projecten en pitches worden uitgesteld of geannuleerd, is er nog een grote zorg naar voren gekomen en dat is de veerkracht van medewerkers en het beheersen van stress. Zowel bij de full service als de PR-bureaus is dit laatste zelfs voor 8 op de 10 zaakvoerders hun grootste zorg,

Omdat de communicatiebranche een mensenbedrijf is, moeten de bureaus in staat zijn om mensen perspectief te bieden en vervolgens over te schakelen op parttime thuiswerk. Daarbij wordt het vaakst aan de formule van twee dagen per week thuiswerken gedacht; zowel door werkgevers als door werknemers. Krijgen we meer perspectief in Q2 of moeten we wachten tot Q3; dat is de vraag.

Via deze link kan u de belangrijkste resultaten van de survey raadplegen.