Accenture Interactive helpt Kind en Gezin groeien

Crea / News

Accenture Interactive en Opgroeien lanceren de nieuwe website van Kindengezin.be. Het resultaat is een duidelijk, gebruiksvriendelijke en herkenbare plek waar de ouders van vandaag én morgen snel antwoord vinden op al hun vragen. Met 3,2 miljoen bezoekers per jaar is kindengezin.be het referentiepunt voor ouders, verpleegkundigen en kinderopvang in Vlaanderen en Brussel. Of het nu gaat om zwangerschap, voeding, opvoeding, kinderopvang of verzorging, alles komt aan bod. Om te komen tot een intuïtieve en gebruiksvriendelijke website spraken Opgroeien en Accenture Interactive uitvoerig met ouders, artsen en verpleegkundigen. Zij wilden een website waar informatie makkelijk en snel is terug te vinden, waar design helpt bij de leesbaarheid en toegankelijkheid en waar de gebruikerservaring op élk toestel aangenaam is.

Kind en Gezin was breed betrokken bij ontwikkeling van de nieuwe website. Samen met Accenture Interactive werkten ze aan prototypes en websiteteksten. Ook werd via de social mediakanalen van Kind en Gezin opgeroepen om de site uitvoerig testen. Ontdek het resultaat op Kindengezin.be“Dankzij de aanpak van Accenture Interactive zorgen we dat ons aanbod meer dan ooit is afgestemd op de noden van gezinnen van vandaag. Het feit dat ze ook echt testen met ouders en professionelen zorgt ervoor dat onze nieuwe website meer dan ooit een platform is om kinderen en ouders van vandaag én morgen zo goed mogelijk te begeleiden. Want elk kind heeft het recht om kansrijk op te groeien. Zinvollerdan dat kan bijna niet," zegt Steven Strynckx, communicatiestrateeg Opgroeien.

“Op de nieuwe website staat de gebruikerservaring centraal. Dat is trouwens de rode draad in al onze projecten. Trots dat we door onze holistische benadering en dankzij de goede en intensieve samenwerking met het team van Opgroeien hebben kunnen herinvesteren in een vernieuwde website. Zo dragen ook wij ons steentje bij aan een betere toekomst voor kinderen in Vlaanderen," duidt Valerie Vleminckx, head of Communications & Run Accenture Interactive.

Credits

    Klant: Opgroeien

  •   Laura Vanderveken (Digitaal expert)

  •   Steven Strynckx (Communicatiestrateeg)

  •   Kwinten Hardies (Development)

  •   Philip Beeckmans (IT infrastructuur)

    Agency: Kunstmaan I Accenture Interactive
  •   Laura Bortels (UX strategie)

  • Thomas Châtel (UX research)

  •   Nele Westhof (UX design)

  •   Melissa Van Passel (UX Lead)

  •   Lotte Lim (Project mgt.)

  •   Jeroen Thora (Backend development)

  •   Kevin Fivé (Frontend development)

  •   Dorothée Mortier, Valerie Vleminckx (Client service)