Accenture Song, Hotel Hungaria en Albert Heijn vlammen met Het Warmste Gerecht

Crea / News

Dit jaar vlamt De Warmste Week tegen kansarmoede. Het is de missie van Albert Heijn om gezond en betaalbaar eten voor iedereen toegankelijk te maken. Daarom strijdt AH mee tegen kansarmoede en komt het met de actie ‘Het Warmste Gerecht van Albert Heijn’.

Het Warmste Gerecht is een gezonde en betaalbare maaltijd voor 2 euro of minder per persoon. Voor iedereen die mee Het Warmste Gerecht klaarmaakt en deelt op social media doneert Albert Heijn 2 euro aan De Warmste Week. Om de actie kracht bij te zetten heeft AH Jeroen Meus ingeschakeld om mensen te inspireren met 5 recepten voor ‘Het Warmste Gerecht van Albert Heijn’. Jeroen heeft gedaan wat hij het best kan: 5 gezonde, lekkere en bovenal betaalbare gerechten bedacht die je kan terugvinden op www.hetwarmstegerecht.be. Bovendien toont hij tijdens de Warmste Week hoe je het Warmste Gerecht van die dag kan klaarmaken en nodigt iedereen uit om mee te koken. Hoe meer mensen er meedoen, hoe meer geld er ingezameld wordt voor het goede doel”.

Els Lagrou, marketing directeur Albert Heijn, legt uit: “Bij Albert Heijn is het onze missie dat iedereen gezond en betaalbaar kan koken. Het Warmste Gerecht is dan ook een campagne die helemaal bij onze DNA past. Het is goed voor jezelf en voor iemand anders. Een warme gedachte tijdens de kerstperiode waaraan wij graag meewerken door 2 euro te doneren per klaargemaakt gerecht.”

Klaartje Galle, creative director Accenture Song, vult aan: “Iedereen wint bij dit idee, want je leert in deze dure tijden zelf gezond koken voor minder dan 2 euro per persoon en je steunt zo ook nog eens De Warmste Week ten voordele van mensen die leven in kansarmoede. We zijn dan ook bijzonder blij dat Jeroen Meus wou meewerken aan deze campagne. Hij is de perfecte ambassadeur voor goed en gezond eten dat betaalbaar is.”

Voor de campagne werd een TVC gemaakt met een catchy song waar de vrolijke ingrediënten van Albert Heijn het Warmste Gerecht klaarmaken. De sympathieke producten komen ook terug op alle social media en online kanalen. Op radio wordt de catchy song ingezet en tijdens De Warmste Week kondigt Jeroen Meus zelf elke dag zijn Warmste Gerecht aan. Hotel Hungaria zorgde voor online video’s waarin Jeroen Meus elke dag toont hoe je Het Warmste Gerecht, voor minder dan 2 euro per persoon, kan klaarmaken zodat iedereen makkelijk kan meedoen. In de Albert Heijn winkels wordt er POS materiaal voorzien die de klanten uitnodigt om mee te koken met Het Warmste Gerecht en zo De Warmste Week te steunen.

Credits

Client: Albert Heijn

Client: Els Lagrou, Witse van Rillaer, Nancy Kegelaers, Eline Jacobs

Agency: Accenture Song

Creative Director: Paul Wauters, Klaartje Galle

Creative: Femke Merens, Lina Akbarzadeh, Danny Vissers, Ramin Afshar

Design: Sven Verfaille, Steve Krol

Accounts: Sien Vrebos, Carlota Schuermans

Production: De Kwekerij, Hotel Hungaria

Sound studio: Het Geluidshuis