Accenture Song en De Lijn lanceren memetechno versie van Jingle Bells featuring DJ Pombak

Crea / News

Dit jaar lanceerde Accenture Song de campagne “Beweeg mee naar minder CO2” voor De Lijn. Hoe meer mensen zich met de bus of tram of tram verplaatsen, hoe minder CO2 we met z’n allen uitstoten. Want 1 bus scheelt al gauw tientallen auto’s minder in het verkeer. Voor de kerstfilm was het bruggetje dan ook snel gemaakt. Hoe meer mensen er op de belletjes van de bussen drukken, hoe minder CO2 we uitstoten.

In de film zien we hoe 1 reiziger bijna achteloos op het belletje van de bus drukt, waardoor een andere reizigers op andere bussen inpikken om zo een originele versie van Jingle Bells te vormen. Al deze belletjes vormen samen het bekende kerstdeuntje en staan zo symbool voor de kerstsfeers tijdens het eindejaar én het samen mee bewegen naar minder CO2. Een warme boodschap met een stevige portie feelgood. Maar de kers op de taart is ongetwijfeld de samenwerking met de populaire DJ Pombak die op YouTube en Instagram furore maakt met zijn memetechno’s. Hij maakte, op basis van de kerstfilm van De Lijn, een nog nooit gehoorde “schtamp-versie” van Jingle bells. Deze versie wordt heel specifiek ingezet naar jongeren op social media kanalen zoals TikTok en Snapchat. Op 24 en 25 december loopt de radiospot op NRJ om iedereen in de juiste kerstsfeer te brengen. Je kan de Jingle Bells techno versie gratis downloaden op soundcloud of beluisteren op Spotify. Dit wordt gegarandeerd een hit op menig kerstfeest. 

Credits

Client: De Lijn 

Client: Els Silverans, Veerle Waterschoot, Guy Weyns

Agency: Accenture Song

Creative Director: Paul Wauters, Klaartje Galle

Creative: Ramin Afshar, Danny Vissers

Client Services Director: Valérie Demeure 

Account Manager: Kathy Rutten, Juliette Dugardyn

Account Executive: Morgan van Roey

Strategy: Dimitri De Lauw, Marie Nackaerts

Digital team: Anthony Stabourlos

Design/motion design: Sven Verfaille

Video Productie : AMOK

Producer : Filip Vangeffelen

Director: Sam Ostyn