Iedereen is vertrouwd met de Vin Maison die op het menu prijkt van vele restaurants. De huiswijn is dan ook een van de meest populaire dranken tijdens een diner.
Maar wat als je geen huis hebt? Deze gedachte was de start van een zeer mooi en warm project ten voordele van de daklozen van het Brusselse Gewest. Want voor elke fles Vin Maison die besteld wordt op restaurant of op de website gaat er 5 euro naar Solidarité Grands Froids. Een VZW die ervoor zorgt dat de daklozen in het Brussels Gewest het hele jaar door kunnen genieten van kleding, verzorgingsproducten, schoenen,… Vooral nu de koude dagen voor de deur staan, is er veel nood aan warme kleren. Daar kan iedereen nu aan meehelpen door een fles Vin Maison te kopen.
“We hebben deze actie vorig jaar gelanceerd en, gezien de interesse, willen we ze graag elk jaar een beetje verder uitbreiden zodat het kan uitgroeien tot een echte jaarlijkse traditie voor het eindejaar,” vertelt Paul Wauters, creative director bij Accenture Song.
Het Vin Maison-initiatief werd vorig jaar met groot succes gelanceerd. Dit jaar heeft de fles zelfs een facelift gekregen. Het etiket verwijst naar de kartonnen dozen die daklozen vaak gebruiken als schuilplaats of om ons een boodschap over te brengen. Maar dan deze keer met een positieve boodschap. Je kan de wijn vinden in verschillende Belgische restaurants of online bestellen via de website https://vinmaison.be/nl.
Credits
Client: Solidarité Grand Froids
Client: Cynthia Simpson, Eric Laurent
Agency: Accenture Song
Creative Director: Paul Wauters, Klaartje Galle
Creative: Femke Merens, Ida Lygum Pedersen
Design: Sven Verfaille, Steve Krol
Copy: Ann Van Minsel, Danny Vissers
Client Services Director: Valérie Demeure
Account Manager: Juliette Dugardyn, Kathy Rutten
Design Website: Katrien De Vadder, Kai Meyer
Frontend: Kevin Fivé
Backend: Jeroen Thora
Print: Ginkgo Graphic Solutions bv
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]