Accenture Song schenkt klare wijn voor Solidarité Grands Froids

Crea / News

Iedereen is vertrouwd met de Vin Maison die op het menu prijkt van vele restaurants. De huiswijn is dan ook een van de meest populaire dranken tijdens een diner.

Maar wat als je geen huis hebt? Deze gedachte was de start van een zeer mooi en warm project ten voordele van de daklozen van het Brusselse Gewest. Want voor elke fles Vin Maison die besteld wordt op restaurant of op de website gaat er 5 euro naar Solidarité Grands Froids. Een VZW die ervoor zorgt dat de daklozen in het Brussels Gewest het hele jaar door kunnen genieten van kleding, verzorgingsproducten, schoenen,… Vooral nu de koude dagen voor de deur staan, is er veel nood aan warme kleren. Daar kan iedereen nu aan meehelpen door een fles Vin Maison te kopen.

“We hebben deze actie vorig jaar gelanceerd en, gezien de interesse, willen we ze graag elk jaar een beetje verder uitbreiden zodat het kan uitgroeien tot een echte jaarlijkse traditie voor het eindejaar,” vertelt Paul Wauters, creative director bij Accenture Song.

Het Vin Maison-initiatief werd vorig jaar met groot succes gelanceerd. Dit jaar heeft de fles zelfs een facelift gekregen. Het etiket verwijst naar de kartonnen dozen die daklozen vaak gebruiken als schuilplaats of om ons een boodschap over te brengen. Maar dan deze keer met een positieve boodschap. Je kan de wijn vinden in verschillende Belgische restaurants of online bestellen via de website https://vinmaison.be/nl

Credits

Client: Solidarité Grand Froids

Client: Cynthia Simpson, Eric Laurent

Agency: Accenture Song

Creative Director: Paul Wauters, Klaartje Galle

Creative: Femke Merens, Ida Lygum Pedersen

Design: Sven Verfaille, Steve Krol

Copy: Ann Van Minsel, Danny Vissers

Client Services Director: Valérie Demeure

Account Manager: Juliette Dugardyn, Kathy Rutten

Design Website: Katrien De Vadder, Kai Meyer

Frontend: Kevin Fivé

Backend: Jeroen Thora

Print: Ginkgo Graphic Solutions bv