Tijdens de week van de mobiliteit geeft De Lijn voor de allereerste keer 100.000 gratis tickets weg. Dus zelfs als je nog nooit een bus of tram hebt genomen, is dit je kans om het gratis te proberen. Hier is alvast een goede reden: al die mensen die op een bus of in een tram zitten, zitten niet in de auto, en dat scheelt een hoop fileleed en minder CO2.
Voor deze campagne werd De Allereerste Keer van Rita Deneve van onder het stof gehaald om er een catchy radiospot van te maken. Met aangepaste lyrics natuurlijk…”Ik hou nu meer van bus en tram” zingt Clara Cleymans, de Rita van dienst. Op Spotify komt er ook een versie. De campagne wordt verder ondersteund door een full page advertentie in de Vlaamse kranten, op sociale media en alle kanalen van De Lijn zelf.
De radiospot, advertentie en sociale media campagne passen in de nieuwe positionering van De Lijn “Beweeg mee naar minder CO2” die sinds deze zomer is gelanceerd.
Credits
Client: De Lijn
Client: Jana Mahieu, Veerle Waterschoot, Kristof Wautelet, Guy Weyns
Agency: Accenture Song
Creative Director: Paul Wauters, Klaartje Galle
Creative: Ramin Afshar, Danny Vissers
Account Director: Valérie Demeure
Account Manager: Juliette Dugardyn
Account Executive: Morgan Van Roey
Strategy: Dimitri De Lauw
Digital strategy team: Thomas Jossa, Anthony Stabourlos
Design/motion design: Steve Krol
Sound Production: Radio Air Force
Music and recording: La Vita Studios
Production & Casting: Raf De Braekeleer
Studio engineer: Seppe De Klerck
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]