{PUB's Delight} Accenture Song zet je allereerste keer op muziek met De Lijn

Crea / News

Tijdens de week van de mobiliteit geeft De Lijn voor de allereerste keer 100.000 gratis tickets weg. Dus zelfs als je nog nooit een bus of tram hebt genomen, is dit je kans om het gratis te proberen. Hier is alvast een goede reden: al die mensen die op een bus of in een tram zitten, zitten niet in de auto, en dat scheelt een hoop fileleed en minder CO2. 

Voor deze campagne werd De Allereerste Keer van Rita Deneve van onder het stof gehaald om er een catchy radiospot van te maken. Met aangepaste lyrics natuurlijk…”Ik hou nu meer van bus en tram” zingt Clara Cleymans, de Rita van dienst. Op Spotify komt er ook een versie. De campagne wordt verder ondersteund door een full page advertentie in de Vlaamse kranten, op sociale media en alle kanalen van De Lijn zelf. 

De radiospot, advertentie en sociale media campagne passen in de nieuwe positionering van De Lijn “Beweeg mee naar minder CO2” die sinds deze zomer is gelanceerd. 

Credits

Client: De Lijn 

Client: Jana Mahieu, Veerle Waterschoot, Kristof Wautelet, Guy Weyns

Agency: Accenture Song

Creative Director: Paul Wauters, Klaartje Galle

Creative: Ramin Afshar, Danny Vissers

Account Director: Valérie Demeure 

Account Manager: Juliette Dugardyn

Account Executive: Morgan Van Roey

Strategy: Dimitri De Lauw 

Digital strategy team: Thomas Jossa, Anthony Stabourlos

Design/motion design: Steve Krol

 

Sound Production: Radio Air Force 

Music and recording: La Vita Studios

Production & Casting: Raf De Braekeleer

Studio engineer: Seppe De Klerck