Account, hoe word je dat?
Vandaag bestaat er geen opleiding die volledig afgestemd is op “account” zijn. De enige manier om het vak te leren, is al doende. Daarnaast zijn er door de grote diversiteit van het takenpakket meer behoeften én is er steeds minder tijd om die aan te leren. Zeven jonge accounts uit verschillende bureaus wilden daar iets aan doen en richtten daarom Young Accounts Belgium op. Zo willen ze jonge accounts via workshops opleiden tot straffe en zelfzekere professionals. Dat is goed voor de bureaus en de sector, klinkt het. Hoe? Geheel in eigen stijl: via een pop-up bar. Die zal om de twee maanden halt houden op een andere plek (een bureau of andere inspirerende plaats), en naast drankjes, wordt er ook telkens een interessant thema geserveerd. Zo leren de jonge leeuwen niet alleen de kneepjes van het vak kennen, maar ook elkaar. “Door onderling veel met jonge accounts te praten, merkten we dat jonge accounts vaak met dezelfde struikelblokken worden geconfronteerd. Door een tekort aan omkadering slaan ze de bal soms mis. Dat heeft dan als gevolg dat ze een copywriter briefen à la “hey zou jij voor mij hiervoor eens een copy kunnen verzinnen?”. Of ze vallen uit de lucht bij de termen “PPM”, “GRP” en “CMS”. Dat is jammer, want we geloven dat de account een erg belangrijke rol speelt binnen het reclamebureau. En die rol willen wij samen met professionals versterken," zegt Julie Oostvogels (LDV United), een van drijvende krachten achter Young Accounts Belgium.
Young Accounts Belgium zal functioneren als een nieuw Expert Center onder de ACC. De groep enthousiastelingen bestaat uit Tine Van Hasselt (Duval Guillaume), Lore Meert (mortierbrigade), Justin Mol (Saatchi&Saatchi), Stefanie Drapier (LDV United), Aubry Crock (Happiness), Olivia Naudts (DDB) en Julie Oostvogels (LDV United). De eerste sessie, ‘Keys to smart media planning & buying’ van Britt Luyten (Maxus), vindt plaats op 2 september en aanvaardt niet meer dan 50 deelnemers. Inschrijven kan via www.accbelgium.be/activities.
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]