Acoustic Power communiceert met jongeren

acoustic-power-workshop

Awards / News

campagnebeeldConcertgebouw Brugge won met Acoustic Power opnieuw een klinkende award: de BILL-award 2016 voor ‘Beste communicatiecampagne voor jongeren’. Deze succesvolle educatieve jongerencampagne werd mee ontwikkeld en geïmplementeerd door Design is Dead. De campagne liet 17- en 18-jarige leerlingen uit West-Vlaanderen proeven van klassieke muziek en kennis maken met Concertgebouw Brugge. Maar dan wel op een speelse, eigenwijze, boeiende en vooral interactieve manier.

Voor de gefaseerde campagne ontwikkelde Design is Dead eerst een visuele stijl gebaseerd op een handmatig (akoestisch), krachtig geschilderd logo. Met daarnaast een opvallende key visual die op alle communicatiemiddelen (brochures, roll ups, folders, website, totebags en akoestische iPhone speakers) terug te vinden was. In eerste instantie overtuigde Acoustic Power zoveel mogelijk scholen om mee te doen. Vervolgens werden voor de leerlingen interactieve, vakoverschrijdende en klassikale workshops georganiseerd, onder de professionele begeleiding met klassieke muzikanten. Deze workshops leidden uiteindelijk tot een DIY-wedstrijd rond klassieke muziek. Tussen de verschillende fases door liep er eveneens een opvallende sociale mediacampagne met ludieke filmpjes die klassieke muziek in de leefwereld van leerlingen bracht. Het orgelpunt van de campagne? Een klassiek concert in volledige bezetting in Concertgebouw Brugge. Liefst 2.200 jongeren genoten van de uitvoering van Janáčeks Sinfonietta. Een uitzonderlijke gebeurtenis die zelfs het Journaal haalde!

Acoustic Power ontving eerder dit jaar al een andere award: aKCess Award. Extra informatie over het project, of andere communicatiecampagnes, vindt u alvast terug op de website van Design is Dead.

acoustic power