ACT Responsible presenteert Cannes Tributes 2016
ACT Responsible presenteert zijn Cannes Tributes voor 2016. Die bekronen ieder jaar 's werelds beste campagnes voor het goede doel. Dit jaar zijn de winnaars Brad uit Canada, Grabarz & Partner uit Duitsland, Criativa uit Brazilië en de combinatie van F&Q Brazil en M&C Saatchi Group uit Brazilië. De winnaars ontvangen de Cannes Tributes in het foyer van Debussy uit de handen van Bernard Brochand, Frans parlementslid en districtsvoorzitter van het Pays de Lérins, Frank Chikli, derde afgevaardigde van de Cannes City Hall, en Hervé de Clerck, Dreamleader van ACT Responsible,
De ACT Responsible Cannes Tribute belonen 's werelds beste reclamewerk voor het goede doel. Het publiek stemt het beste werk naar de top: één stem online was één punt waard, één punt op de tentoonstelling in Cannes drie punten. Met de Cannes Tributes wil ACT Responsible bureaus en creatieven ondersteunen die hun talent een creativiteit inzetten om de wereld te verbeteren. Voorts wil het hen een podium schenken voor de hele wereld. Dit jaar liep de stemming van 15 tot en 23 juni. Ze telde vier categorieën: Planeet, Mensenrechten, Onderwijs en Solidariteit. De organisatoren ontvingen sinds juni 2015 en zetten er daarvan 440 op de shortlist voor de tentoonstelling. Uiteindelijk haalden 79 die tentoonstelling inderdaad: 16 voor de categorie 'Planeet', 12 voor 'Mensenrechten', 19 voor 'Onderwijs' en 22 voor 'Solidareit'. De tentoonstelling verzamelde 63 bureaus en 71 adverteerders uit meer dan 30 landen.