Actiris en Ogilvy Social.Lab sturen "megakandidatuur" naar alle werkgevers in Brussel

In een nieuwe campagne, van de hand van Ogilvy Social.Lab, kruipt Actiris in de huid van een werkzoekende en solliciteert het bij Brusselse bedrijven om hen aan te moedigen van zijn diensten gebruik te maken.
Actiris biedt al 35 jaar gratis gepersonaliseerde diensten aan werkgevers in Brussel. Maar niet alle werkgevers hebben de reflex om zich tot het uitzendbureau te wenden om hen te ondersteunen in hun aanwervingsproces. En toch, eens je Actiris uitprobeert, wil je er gebruik van maken. Dat blijkt uit de waardering van 7,5/10 door de bedrijven die beroep hebben gedaan op de diensten van Actiris.
Om meer bedrijven te overtuigen de sprong te wagen, bood Ogilvy Social.Lab Actiris de kans om hen een open sollicitatie te sturen. Met hun cv en motivatiebrief kan de organisatie werkgevers op een verrassende maar relevante manier herinneren aan alle diensten die ze hen gratis aanbiedt: hen informeren over de rekruteringsmogelijkheden en -bonussen in hun sector, hen ondersteunen in elke fase van de rekrutering van nieuwe werknemers, hen helpen om diversiteit binnen hun bedrijf te cultiveren en hun toekomstige werknemers samen opleiden.
Cristina Amboldi, algemeen directeur van Actiris, bevestigt: "Mijn boodschap is al lang duidelijk: ik vraag de werkgevers in Brussel om de diensten van Actiris uit te proberen. Ik ben erg blij dat dit initiatief is uitgekomen en dat werkgevers zich meer bewust zijn van de aanwezigheid van Actiris aan hun zijde en de rol die onze organisatie kan spelen om hen te ondersteunen."
CV, sollicitatiebrief, LinkedIn-profiel... Alles is ontworpen om de aandacht van werkgevers te trekken met de boodschap "Werf ons aan om beter te werven". Actiris solliciteert op precies dezelfde manier als een werkzoekende, maar met een iets groter plaatje. Duizenden werkgevers in Brussel zullen deze 'mega-sollicitatie' per post en e-mail ontvangen en het cv van de organisatie zal op een gigantische DOOH-banner verschijnen en door de hoofdstad fietsen. De campagne omvat ook drukwerk, CRM, Teads, guerrillareclame en niet te vergeten ook via sociale media (LinkedIn en Meta).
Je kunt de campagne in Brussel ontdekken vanaf de week van 18 maart.
Credits:
Actiris:
Hoofd externe communicatie: Marc Njeim, Kris Mouchaers
Projectmanagers externe communicatie: Marie Michiels, Fanny Massart, Romain Adam
Ogilvy Social
Account Team: Sabrina Schuller, Diane Munyeshuli, Victoria Troisfontaine, Abel Berkvens
CCO: Christophe Crasselts
Strategy: Julie Frédérickx, Victoria Van Wymeersch
ECD: Willem Van Den Hoof
Creative Team: Clementine Bailly, Marine Quéré
Creatives: Pieter Decanniere, Liesbet Van Noten
Creative Manager: Gabriela Toader
Designers: Xavier Vanderplancke
Social & Digital Media: Loredana Polito, Nicolas Dewael, Manon Michiels
ATL Media: Nicolas Vancraenbroeck, Adrien Van Delsen (Wavemaker)
PR: Quentin Glodé
Production House: Aikon Producties
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]