Actiris en VDAB zoeken de rand op

Crea / News

Eind juni deden Actiris en VDAB een beroep op Ogilvy Social.Lab om Franstalige werkzoekenden attent te maken op de vele jobkansen in de Vlaamse gemeenten rond Brussel. Om Franstalige werkzoekenden te doen inzien dat hun ervaring en kennis ook in de Brusselse rand welkom zijn, bedacht het agentschap een ludieke campagne rond tweetalige uitdrukkingen. Zijn we immers niet allemaal een beetje bilingue? De campagne moedigt zoveel mogelijk mensen aan om zich te informeren via de gezamenlijke website www.eenjobpourmoi.be van Actiris en VDAB. Werkzoekenden kunnen er zich inschrijven voor een informatiesessie of een taalcursus. Ze kunnen er zelfs rechtstreeks solliciteren voor een job in de Brusselse rand.

Sinds 26 september is de campagne, met foto's van echte werkzoekenden, in de Brusselse straten te zien. Ze zal te horen zijn op verschillende Brusselse radiostations, waaronder NRJ, maar ook op het online platform Spotify. Sociale en digitale media blijven niet achter. Vanaf 5 oktober is de campagne aanwezig op Facebook, Instagram, Snapchat en Youtube. Op tal van andere websites zal de campagne ondersteund worden met online bannering.

Credits:

Bureau: Ogilvy Social.Lab
Account: Christophe Crasselts, Petra Steenput, Joke Ratiau, Anissa Ouezekhti
Strategie: Julie Frederickx, Emmanuel van den Brule
AD: Antoinette Ribas
Copywriter: Gregory Ginterdaele en Sophie Bayet
Design en ontwikkeling: Hugo El Koubi, Lara Silber, Anne De Bruyne, Antoine Snyers
Media: Mathieu De Moor

Klanten:
Actiris: Gilles Mignolet, Maaike Van Wemmel
VDAB: Hans Maenhout, Natalia Paridaens

Extern:
Mediabureau: Mindshare
Art buyer: Sofie Van de Wauwer
Fotografie: Jan Pollers
Audio-opnames: Raygun
Website: RCA