Acxiom mikt op klantendataplatformen

unsplash platform

Marketing / News

Acxiom, het client intelligence-bedrijf dat in 2019 door IPG is gekocht wiens oplossingen op first party data gebaseerd zijn, kondigt de lancering aan van een complete suite van aan klantendataplatformen (CDP) gerelateerde oplossingen en diensten, ontworpen om marketingspecialisten te helpen het succes van hun CDP-initiatieven aanzienlijk te verbeteren.

Met meer dan vijftig jaar ervaring op het gebied van klantendatabeheer biedt Acxiom merken de mogelijkheid om hun CDP-investeringen sneller rendabel te maken, zo luidt het. Acxiom werkt overal ter wereld samen met een reeks CDP-softwareleveranciers om ze te helpen om de waarde van die software en van hun CDP-aanbod te ontplooien, te integreren, te verbeteren en te optimaliseren. De expertise van Acxiom in het beheer van klantendata en van identiteiten, het ethische gebruik van data en professionele diensten moet merken in staat stellen om hun afdeling bedrijfsstrategie op hun technologisch ecosysteem af te stemmen en zo eensgezind te werken aan geharmoniseerde doelstellingen en succesindicatoren.

Acxioms suite van CDP-oplossingen en -diensten is beschikbaar in België en maakt deel uit van een reeks digitale transformatie-aanbiedingen die Acxiom in 2020 lanceert om de markt meer waarde en meer vernieuwende geïntegreerde oplossingen te bieden. "Marketingspecialisten beschikken over een waaier van oplossingen en het is essentieel dat hun klantendataplatformen (CDP) met andere marketing- en reclametechnologieën geïntegreerd zijn om over de beste insights te beschikken,” zegt Liesbeth Bernaerts, lead Data & Technology bij Mediabrands. “De CDP-diensten van Acxiom bieden bedrijven de mogelijkheid om de first party data te verrijken van de klanten die via het klantendataplatform in alle veiligheid verenigd en beheerd worden, om zo efficiëntere ervaringen te genereren.”