AddRetail en Springbok creëren Askoto.be voor FEBIAC

Marketing / News

De aanpak die AddRetail hanteert voor haar klanten uit de retailwereld heeft ook FEBIAC kunnen overtuigen. De Belgisch-Luxemburgse Automobiel- en Tweewielerfederatie koos AddRetail voor de ontwikkeling van www.askoto.be, een gloednieuw digitaal platform dat een antwoord wil geven op alle uiteenlopende vragen van automobilisten, motorrijders en bestuurders van bedrijfsvoertuigen.

Askoto.be is een eerste realisatie van FEBIAC, de organisator van het Autosalon om zich ook digitaal te positioneren. De markt is in volle transitie o.a. met de gestage instroom van de hybride en elektrische voertuigen, die heel wat veranderingen op het gebied van wetgeving, belastingen en infrastructuur met zich meebrengt. In een volgende fase wordt het ecosysteem rond AskOTO.be vervolledigd met tools voor datamanagement, marketingautomatisatie en CRM om op verschillende kanalen gepersonaliseerde content aan weggebruikers te kunnen bieden. FEBIAC verschaft algemene informatie aan de constructeurs van auto’s, moto’s en bedrijfsvoertuigen waarmee deze vervolgens weggebruikers kunnen begeleiden naar de meest gepaste mobiliteitsoplossing.

Om deze uitdaging te kunnen realiseren, en dit eerste luik tot een goed einde te brengen, heeftAddRetail - onder impuls van Sofie Van Den Eede, Client Service Director AddRetail - zijn digitaal teamverder verstrekt met enerzijds specialisten in digitale tools en anderzijds experts in contentproductie. Springbok agency werd eveneens aan boord gehesen om dit huzarenstukje op 4 maanden gerealiseerd te krijgen.

Met de aanloop naar het Autosalon en de onzekerheid die de COVID-pandemie met zich meebrengt, werd AddRetail gevraagd het eerste luik van het digitale ecosysteem, AskOTO, tegen eind december af te werken. Het fysieke Autosalon op de Heizel ging uiteindelijk niet door en werd opgevangen door een gedecentraliseerde 99e editie van het Autosalon bij de concessiehouders van alle merken.