AddRetail viert vijfde verjaardag met flinke groei

News / Retail

Op het moment dat de Belgische retailsector een turbulente periode beleeft, viert het bureau AddRetail zijn vijfde verjaardag. Myriam Blanpain besloot in 2016 een ambitieuze uitdaging aan te gaan, met de steun van het duo Stéphane Buisseret en Eric Hollander, resp. CEO en oprichter van Air. Samen kwamen ze met een vernieuwend voorstel op de proppen: het allereerste Belgische communicatiebureau dat volledig toegewijd is aan de retailsector. Door hun gezamenlijke expertise zijn de initiatiefnemers behoorlijk geslaagd in dit opzet. Vandaag stelt het bureau bijna 50 mensen tewerk en elk jaar werken ze aan meer dan 1.500 projecten voor klanten. Hoewel de retailsector een echte nichemarkt is, profiteert AddRetail van de beperkte concurrentie en slaagt ze erin om winstgevend te zijn. Via een geïntegreerde aanpak, gebaseerd op « creativiteit – operationele deskundigheid – technologische kennis » heeft het bureau zich vanaf de start kunnen onderscheiden, valt er te horen. Oprichter en CEO Myriam Blanpain kijkt dus met veel trots terug op de beginperiode van dit avontuur. « Er stond veel op het spel, maar de snelle eerste resultaten moedigden ons aan om verder te timmeren aan deze weg. Al heel vlug hadden we grote retailklanten in portefeuille, zoals Carrefour, di !, Club, Renmans en Planet Parfum. »

Pragmatisme

Ondanks deze gunstige omstandigheden moest het bureau omgaan met onverwachte wendingen. De verschillende lockdowns en de daarmee gepaarde regeringsmaatregelen hebben zoals bekend de retailsector volledig veranderd. Zowel de handelaars als het bureau moesten opnieuw nadenken over elke gekende communicatiestrategie. Meer dan ooit was het van belang om pragmatisch te zijn en snel te kunnen schakelen. Het bureau heeft naar eigen zeggen zijn groei verder kunnen zetten dankzij het uitdragen van de sterke principes, respect, engagement en solidariteit. Vanaf de eerste lockdown heeft het team van AddRetail alle klanten op de voet gevolgd en begeleid. Na elke aankondiging van de regering ontwikkelde het bureau nieuwe strategieën en voerde deze ook uit. Myriam Blanpain concludeert: « Het hele team heeft in deze moeilijke periode de nodige expertise en deskundigheid ten dienste van de klanten gesteld, en daardoor echte partnerschappen opgebouwd. Met een tevredenheidspercentage van 95% is deze toewijding duidelijk niet onopgemerkt gebleven! ».

Team

Sinds het begin van de lancering heeft Myriam Blanpain veel aandacht besteed aan de selectie van haar team. Haar compagnon Sofie Van Den Eede werkt al vanaf de eerste maanden met haar samen. Als Nederlandstalige is zij verantwoordelijk voor de groei en ontwikkeling van AddRetail aan de noordzijde van de taalgrens. Die dubbele cultuur is heel belangrijk voor de CEO en de nationale klanten. « Ik wil iedereen uit het team oprecht bedanken, elke dag werken zij mee aan dit fantastisch parcours. We zijn nog maar net begonnen ! » reageert Myriam Blanpain.