AdForum lanceert Business Creative Report

Communication / News

adforumAdForum presenteert dit jaar voor het eerst een ‘creative ranking’ op basis van zeven onderscheiden sectoren. Het AdForum Business Creative Report lijst de meest succesvolle campagnes op in de sectoren Automotive, Food & Beverages, Luxury, Transport & Tourism, Health & Beauty, Retail en Banking/Insurance.
Doordat de campagnes zijn geschikt naar sector, is het gemakkelijker om te bekijken hoe campagnes het deden in vergelijking met andere campagnes in diezelfde sector. Appelen en appelen, peren en peren: u kent het principe. Per sector toont de lijst de beste tien campagnes en een top vijf van bureaus. “Voor zover ons bekend is het de eerste keer dat een wereldwijde creative ranking een inzicht biedt per individueel marktsegment,” zegt Philippe Paget, ceo van AdForum.”We geloven dat een verdeling van het meest succesvolle werk van het afgelopen jaar in silo’s voordelen biedt voor CMO’s, bureaus en consultants. In de toekomst hopen we het aantal sectoren zelfs nog uit te breiden.”
Het rapport houdt rekening met de resultaten van awardsshows waarmee AdForum een samenwerking heeft, met inbegrip van Cannes, D&AD, Clio, Epica Awards, One Show, LIA, Eurobest, Adfest, Dubai Lynx, Cristal, ADC* Europe, FAB Awards, World Luxury Award en andere.