AdForum prijst Better With Pepsi tot meest bekroonde reclamecampagne van 2022

Awards / News

AdForum lanceert het Business Creative Report: een ranglijst van 's werelds meest bekroonde reclamecampagnes. Het eerste rapport werd gelanceerd in samenwerking met Kantar Media. Er worden telkens 9 categorieën onder de loep genomen: Automotive, Entertainment & Leisure, Finance, Food & Beverages, Health & Beauty, Luxury, Retail, Technology en Transport & Tourism.

Het rapport van dit jaar is gebaseerd op de resultaten van meer dan 40 awarduitreikingen, zoals Cannes Lions, de Epica Awards, D&D, The One Show, Eurobest en meer. Het bevat ook een aantal lokale prijzen, waaronder de Creative Belgium Awards van ons land.

Een van de belangrijkste bevindingen van dit eerste rapport is dat de meest bekroonde campagne ter wereld van 2022 een printcampagne was, en dat in een digitaal tijdperk: 'Better With Pepsi' van Alma. Hoewel sociale media de bekendheid ervan hielpen verspreiden, dankte het zijn visuele flair aan de vaardigheden van een origami-artiest.

Bekijk het volledige rapport hier.