Adidas Club Originals viert creativiteit met MediaCom

Crea / News

Cultuur wordt niet gevormd of bepaald door individuen. Cultuur wordt gecreëerd als een collectieve inspanning, uit vele subculturen die samenkomen, over een lange periode. Adidas Club Originals viert creativiteit in de werelden van muziek, kunst, stijl en beweging. Een nieuwe campagne besteedt aandacht aan talenten die grenzen doorbreken om een nieuwe generatie van toekomstgerichte creatieve geesten te inspireren.

De visie van MediaCom Creative Futures, het creatieve department binnen het mediabureau MediaCom, was om niet zelf een campagne te creëren, maar om een lokale campagne te cureren die de essentie van vrije denkers, cultuurmakers en vernieuwers in België belichamen. Met dit in gedachte werkte het bureau samen met Tonya Mas, een jonge merkeigenaar en influencer, om een campagne te ontwikkelen die een gemeenschap van pioniers verenigt en waarbij hun unieke talenten en perspectieven in elk aspect van de campagne worden geïntegreerd.

De diverse Club Originals pioneers wiens artistieke vaardigheden bijdroegen aan de campagne:

  • Raia Maria Laura: Een uitzonderlijke fotografe die op prachtige wijze de essentie van adidas Club Originals vastlegt, en daarmee de visie tot leven brengt. Ze maakte niet alléén deel uit van de campagne, maar heeft ook de lokale campagnebeelden gemaakt.

  • Bao-An: Een visionaire evenementenorganisator die de talenten van Aziatische artiesten en muziek op indrukwekkende wijze belicht, en zo een levendige touch aan de campagne toevoegt.

  • Zoey Hasselbank: Een getalenteerde DJ gespecialiseerd in hiphop, die haar unieke stijl toevoegt aan de mix en de campagne doet bruisen van energie.

  • Chuki Beats: Een getalenteerde muzikant en hiphopproducer, bekend om het verleggen van grenzen en zijn innovatieve benadering van muziek.

  • Kanessa: Een opmerkelijke danser en choreograaf gespecialiseerd in Afro House en Afro-fusion, die met haar betoverende moves de geest van de campagne belichaamt.

  • Faisal: Een gerenommeerde DJ en producer, bekend om zijn naadloze mixen en aanstekelijk enthousiasme dat een vonk van opwinding toevoegt.

De Adidas Club Originals outdoor campagne heeft de straten, stations en winkelcentra van Antwerpen en Brussel veroverd en deze bruisende steden gevuld met een onstuitbare golf van creatieve inspiratie. Op de enfntsterribles.com website zijn er interviews en behind-the-scenes beelden met de verschillende club-leden terug te vinden.

Credits:

Client: adidas, Chiara Boeren & Frank Basters

Media: MediaCom

Outdoor: Outsight

Creative: MediaCom Creative Futures

Connections Planner: Yco Van Nieuwenhove

Client Lead: Tim Vanacker

Head of Creative Futures: Nicolas Robeet

Strategic Director: Jehtro Calomme

Creative Direction: Tonya Mas

Executive Producer: Denis Leroy

Producer: Yasmina Ben Ziane

Photography: Raia Maria Laura

Graphic design: Margaux D’Herckers

Media partners: Mediafield, Blow Up, Urban Media, JCDecaux, Clear Channel, Lijncom, Mobilad, Enftns Terribles