Adidas, MediaCom en Digizik lanceren ZX 2K

Crea / News

De eerste campagne van Adidas en MediaCom sinds 2018 in België (toen Adidas wereldwijd MediaCom als agency aanstelde) zal niet onopgemerkt voorbijgaan. In samenwerking met Digizik werden lokale assets ontwikkeld die het mogelijk maakten om de ‘oddly satisfying’-wereld van de ZX 2K-sneaker tot leven te brengen.

Adidas wenste voor deze eerste campagne ook een sterke lokale verankering te hebben. De Koninklijke Galerijen en het MAS dienden daarom als podium om het universum van ZX 2K tot leven te brengen, waarbij ICO en Chuki Beats de enige hoofdpersonages waren. Behalve met de locaties en de artiesten in de video’s werd samengewerkt met het Belgische bureau Digizik en werd er ook een lokale regisseur ingezet voor de campagne. De video’s worden gebruikt op social media en online video kanalen. Valentijn Bouman, senior manager Brand Communications bij Adidas Benelux: “Zelfexpressie is enorm belangrijk in onze Adidas Originals-campagnes en de jonge doelgroep die we daarbij willen aanspreken. De manier waarop ICO en Chuki Beats deze ‘verlaten’ iconische plekken in Antwerpen en Brussel virtueel naar hun eigen hand zetten, is daar een goed voorbeeld van. MediaCom en Digizik hebben daarmee op creatieve wijze gezorgd voor een lokale touch aan onze wereldwijde ZX campagne.”

Credits

Advertiser: Adidas Benelux

Brand Manager Adidas: Valentijn Bouman, Pauline Hospers

Media Agency: MediaCom Brussels

MediaCom contacts: Juliette Brecx 

Video production: Digizik

Actor (FR): ICO (@icosqua)

Actor (NL): Chuki Beats (@chukibeatz) 

Director:Timo Helgert (Vacades)

3D Generalist: Sartajistic (Vacades)

Creative Director: Eliott Duckers

Music production: Memba

DOP: Tristan Galand

Production manager: Sarah Notard

Account and project manager: Samantha Lomonaco