Adidas en MediaCom roepen op tot End Plastic met Belgische artiesten

Nog tot 6 april kan je aan het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten in Antwerpen de interpretatie van drie verschillende Belgische artiesten op het End Plastic Waste statement van Adidas bewonderen. De voorbereidende werken duurden vier dagen.
Op 25 maart lanceerde Adidas officieel een duurzamere variant van hun iconische witte Stan Smith-sneaker, die nu voor 50% uit gerecycleerd materiaal bestaat. De schoen maakt deel uit van het bedrijf hun toewijding tot het stoppen van plasticverspilling en -vervuiling. Het witte canvas voor de kunstzinnige interpretatie is zelf een geüpcycled doek, de banner is 100% gemaakt uit gerecycleerd PET-flessen. Om het principe helemaal door te trekken zal het doek uiteindelijk tot 80 unieke one-of-a-kind tote bags gemaakt worden. Zo krijgt de kunst op haar beurt weer een nieuw leven.
De campagne is gebaseerd op een idee van MediaCom en werd uitgewerkt door Creative Systems, het geïntegreerd creatieve team binnen het bureau, samen met de partners Outsight en blowUP.
Credits
Client: adidas
Brand manager: Valentijn Bouman, Pauline Hospers
Media Agency: MediaCom
Creative Agency: MediaCom Creative Systems
Outdoor advertising: Outsight & blowUP
Artists : Carl Cash Knight, Pink Panthere Paints en Lucia Biancalana
Client Lead: Juliette Brecx
Strategy: Jehtro Calomme / Nicolas Robeet
Project Management Creative Systems: Pierre-Henri Plennevaux
Executive Producer: Denis Leroy


Graphic/Motion Designer - BUBKA
Vacature: Graphic/Motion Designer die pixels én planeet serieus neemt Bubka – Antwerpen – […]

CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]

Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]





