Nog tot 6 april kan je aan het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten in Antwerpen de interpretatie van drie verschillende Belgische artiesten op het End Plastic Waste statement van Adidas bewonderen. De voorbereidende werken duurden vier dagen.
Op 25 maart lanceerde Adidas officieel een duurzamere variant van hun iconische witte Stan Smith-sneaker, die nu voor 50% uit gerecycleerd materiaal bestaat. De schoen maakt deel uit van het bedrijf hun toewijding tot het stoppen van plasticverspilling en -vervuiling. Het witte canvas voor de kunstzinnige interpretatie is zelf een geüpcycled doek, de banner is 100% gemaakt uit gerecycleerd PET-flessen. Om het principe helemaal door te trekken zal het doek uiteindelijk tot 80 unieke one-of-a-kind tote bags gemaakt worden. Zo krijgt de kunst op haar beurt weer een nieuw leven.
De campagne is gebaseerd op een idee van MediaCom en werd uitgewerkt door Creative Systems, het geïntegreerd creatieve team binnen het bureau, samen met de partners Outsight en blowUP.
Credits
Client: adidas
Brand manager: Valentijn Bouman, Pauline Hospers
Media Agency: MediaCom
Creative Agency: MediaCom Creative Systems
Outdoor advertising: Outsight & blowUP
Artists : Carl Cash Knight, Pink Panthere Paints en Lucia Biancalana
Client Lead: Juliette Brecx
Strategy: Jehtro Calomme / Nicolas Robeet
Project Management Creative Systems: Pierre-Henri Plennevaux
Executive Producer: Denis Leroy
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]