Adidas en MediaCom roepen op tot End Plastic met Belgische artiesten

Crea / News

Nog tot 6 april kan je aan het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten in Antwerpen de interpretatie van drie verschillende Belgische artiesten op het End Plastic Waste statement van Adidas bewonderen. De voorbereidende werken duurden vier dagen.

Op 25 maart lanceerde Adidas officieel een duurzamere variant van hun iconische witte Stan Smith-sneaker, die nu voor 50% uit gerecycleerd materiaal bestaat. De schoen maakt deel uit van het bedrijf hun toewijding tot het stoppen van plasticverspilling en -vervuiling. Het witte canvas voor de kunstzinnige interpretatie is zelf een geüpcycled doek, de banner is 100% gemaakt uit gerecycleerd PET-flessen. Om het principe helemaal door te trekken zal het doek uiteindelijk tot 80 unieke one-of-a-kind tote bags gemaakt worden. Zo krijgt de kunst op haar beurt weer een nieuw leven.

De campagne is gebaseerd op een idee van MediaCom en werd uitgewerkt door Creative Systems, het geïntegreerd creatieve team binnen het bureau, samen met de partners Outsight en blowUP.

Credits

Client: adidas

Brand manager: Valentijn Bouman, Pauline Hospers

Media Agency: MediaCom

Creative Agency: MediaCom Creative Systems

Outdoor advertising: Outsight & blowUP

Artists : Carl Cash Knight, Pink Panthere Paints en Lucia Biancalana

Client Lead: Juliette Brecx

Strategy: Jehtro Calomme / Nicolas Robeet

Project Management Creative Systems: Pierre-Henri Plennevaux

Executive Producer: Denis Leroy