Adidas stelt eigen newsrooms samen

Digital-Newsroom

Native / News

Digital-NewsroomVoortaan houden de marketingteams van Adidas vanuit eigen ‘newsrooms’ de vinger aan de pols van de actualiteit, in het kader van de contentstrategie van het merk. Het concept lijkt zijn vruchten af te werpen.

Om ervoor te zorgen dat consumenten voor hun aankoop aan hen denken en om hun vertrouwen te winnen, hebben merken er baat bij een contentstrategie uit te werken. En dat heeft Adidas maar al te goed begrepen. Sinds de Olympische Spelen van 2012 zet Adidas immers ‘newsrooms’ op in strategisch gekozen steden waar internationale sportgeschiedenis wordt geschreven. De content die deze Adidas-redacties produceren, wordt online verspreid, via de nieuwssite van het merk news.adidas.com. Het doel? Vijf achtergrondartikels per week schrijven in plaats van vijf grote publicaties per jaar.

Kunnen we spreken van Newsjacking?

Dankzij eigen newsrooms kan Adidas kort op de bal spelen, en snel op eigen houtje content schrijven waarin het sportmerk een centrale plaats krijgt. Het gaat niet alleen om newsjacking. De contentstrategie van Adidas gaat verder dan zomaar meesurfen op de golven van de actualiteit, iets waar koekjesfabrikant Oreo erg gedreven in is – denk maar aan diens memorabele tweet tijdens de Super Bowl. De Adidas-newsrooms kunnen dieper ingaan op wat brandend actueel is. Het merk brengt ter plaatse verslag uit over het succes van de atleten die het sponsort.

Betrokkenheid

Tijdens de wereldbeker voetbal van 2014 sponsorde Adidas 8 van de 32 teams en leverde het sportmerk materiaal aan veel voetballers. Die betrokkenheid was goed voor talloze verhalen en evenementen om uit te pluizen, te doorgronden en zo goed mogelijk neer te schrijven, steeds met de waarden van het merk in het achterhoofd en met als doel betrokkenheid in de hand te werken.

Wat leverde dat op voor Adidas?

Het nieuws over Adidas verschijnt vandaag ook op de internationale nieuwssite thenewsmarket.com. Het merk bereikt met zijn content zo’n 30.000 verschillende persdiensten en invloedrijke figuren in de digitale media in 190 landen!

De verspreiding van content door de eigen newsrooms heeft er meer bepaald toe bijgedragen dat Adidas sterk aanwezig is in de traditionele en digitale pers en op sociale media. Zo werd de lancering van de wereldwijde campagne all adidas kracht bijgezet.

Bronnen: