Adobe en Microsoft brengen klantervaringen samen

Innovation / Marketing / News

adobe-990x557Tijdens de Adobe Summit - en voortbouwend op de bestaande samenwerking - kondigen Adobe en Microsoft de beschikbaarheid aan van hun eerste gezamenlijke aanbod van oplossingen dat ondernemingen helpt om klantervaringen te transformeren. De oplossingen, die per direct beschikbaar zijn, transformeren de cross-channel ervaringen en campagneorkestratie met behulp van Adobe Experience Cloud en Microsoft Azure, Dynamics 365 en Power BI. Daarnaast kondigen de bedrijven aan dat zij samenwerken aan een open industriestandaard voor het definiëren en uniformeren van marketing, sales en services data, nodig om consistente digitale ervaringen op grote schaal te leveren.

“Klanten stellen vandaag de dag hoge eisen aan de interacties met merken. Ondernemingen moeten in staat zijn om op grote schaal excellente ervaringen te leveren om te voorkomen dat zij klanten verliezen aan concurrenten,” stelt Abhay Parasnis, executive vice president en CTO bij Adobe. “Door de oplossingen voor marketing, sales en customer intelligence van Adobe en Microsoft samen te brengen, zijn merken beter in staat om hun klanten te begrijpen en de interactie met hen aan te gaan via alle touchpoints.”
“Wij geloven dat de verenigde kracht van onze technologieën bedrijven helpt om hun data op nieuwe manieren te benutten, waarmee zij essentiële en actiegerichte inzichten verkrijgen,” zegt Scott Guthrie, executive vice president van Microsoft. “Samen leveren wij aantrekkelijke en gepersonaliseerde ervaringen die leiden tot meer merkloyaliteit en groei.”
Op basis van de sterke reputatie van beide bedrijven op het gebied van datascience en machine learning, werken Adobe en Microsoft gezamenlijk aan een industriestandaard voor een semantisch datamodel voor het begrijpen en stimuleren van real-time klantbinding. Dit model standaardiseert hoe data gestructureerd worden en zorgt ervoor dat er nog meer inzichten worden verkregen uit de enorme hoeveelheden data die beschikbaar is. Deze nieuwe benadering is ontworpen in samenwerking met andere industrieleiders als een open standaard die zonder beperkingen geïmplementeerd kan worden door ieder bedrijf. AppDynamics, Acxiom, Dun & Bradstreet, Zendesk, [24]7 en Mastercard werken samen met Adobe en Microsoft aan de totstandkoming van deze nieuwe standaard en zijn voornemens om applicaties te ontwikkelen die gebaseerd zijn op de nieuwe data language. Door een end-to-end integratie op platformniveau te bieden, zijn klanten in staat om eenvoudiger hun apps aan te passen, gedragsdata te verzamelen met web en mobiele apps en inzichten te vergaren uit Adobe en Microsoft diensten alsmede ieder ander platform dat het datamodel ondersteunt. Beide bedrijven verwachten een update over de voortgang te geven tijdens de Microsoft Build-conferentie die plaatsvindt van 10 tot 12 mei.