Adobe lanceert nieuw advertentieplatform

Adobe

Innovation / Media / News

Adobe
Adobe heeft een nieuw advertentieplatform in de markt aangekondigd. Het programmatische advertentieplatform is geschikt voor adverteerders en uitgevers en maakt optimaal gebruik van de oplossingen in Adobe Marketing Cloud. De nieuwe "self-service" technologie wordt ondersteund door Adobe Media Optimizer en stelt adverteerders in staat om geautomatiseerde advertentie-inkoopprocessen, zoals advertenties bij zoekresultaten en displayadvertenties, te beheersen. Dit kan via verschillende medianetwerken van partners zoals Google, Facebook, Yahoo, Rubicon Project, Index Exchange en andere partners.
Adverteerders hebben moeite met de fragmentatie en het gebrek aan transparantie van het programmatische advertentie-inkoopproces, zeggen ze bij Adobe. Het nieuwe platform geeft volledig inzicht in de gemaakte kosten, de prestaties van een advertentie en advertentie-inkomsten. Hierbij worden kosten nooit ter discussie gesteld of verborgen voor de adverteerder. Integratie met Adobe Analytics en Adobe Audience Manager zorgt ervoor dat adverteerders data kunnen analyseren om zich op een specifiek publiek te richten. De creatieve mogelijkheden stellen adverteerders in staat om afbeeldingen, video's en andere onderdelen van Adobe Creative Cloud te gebruiken om zo de juiste content op het juiste moment aan de juiste gebruiker te leveren.

In navolging van het programmatische platform voor adverteerders, heeft Adobe ook een programmatisch platform voor uitgevers aangekondigd. Adobe Primetime, het platform dat broadcasters en betaalde televisie-aanbieders helpt met het leveren en monetiseren van televisie-ervaringen voor verschillende schermen, biedt mediadistributeurs maximale sell-through van beschikbare videoadvertenties en de beste prijzen voor alle schermen. Distributeurs van content worden gekoppeld aan meerdere advertentie-inkopers om zo op grote schaal een specifiek publiek te bereiken. Door gebruik te maken van Adobe Audience Manager om inzicht in het publiek te krijgen, faciliteert Adobe Primetime direct advertentieverkoop dat is gebaseerd op actuele data. Dit biedt de beste voorspellings- en opbrengstoptimalisatiemogelijkheden, beweert men bij Adobe. De programmatische mogelijkheden zijn vanaf nu als bèta in Adobe Primetime beschikbaar.

"Transparantie is de sleutel tot succes als het gaat om programmatie. Automatisering definieert de koop en verkoop van digitale advertenties, maar ondertussen eisen adverteerders meer actuele inzichten in campagnekosten en ROI. Adobe levert deze inzichten," zegt Justin Merickel, senior director van Advertising Solutions bij Adobe. "De verwachting is dat wereldwijde programmatische advertentie-uitgaven in 2018 op $53 miljard ligt. Adobe is het eerste bedrijf dat verschillende technologieën integreert en zo programmatische functies op een enkel platform levert."