Adobe versterkt analytics

Communication / Innovation / News

adobe adiHet realiseren van een relevante en succesvolle business gaat gepaard met meerdere uitdagingen, waaronder de concurrentie steeds een stap voor willen blijven. Een van de meest cruciale elementen van groei is het hebben van een diepgaand analytisch inzicht in je klantenbestand. Grote merken zijn van mening dat analytics van invloed zijn op elke beslissing, zowel de strategische als de tactische. Zij zien dat het kleinste detail net dat competitieve verschil kan maken tussen succes en falen. Of een organisatie nu een centraal data science team heeft of alleen een analist, organisaties dienen data beschikbaar te maken voor  iedere medewerker die beslissingen neemt voor de organisatie.

Om deze uitdagingen het hoofd te bieden, heeft Adobe een serie innovaties geïntroduceerd die teams en medewerkers voorzien van intelligentie die naar wens kan worden ingezet voor diverse doeleinden binnen de organisatie; gebruik makend van geavanceerde analytics en Adobe’s data management platform (DMP) Adobe Audience Manager. Adobe Analytics zorgt ervoor dat organisaties inzichten direct om kunnen zetten in acties, met nieuwe mogelijkheden zoals Context-Aware Sessions, Audience Analytics, verbeteringen binnen Analysis Workspace (Adobe’s data discovery- en analyse-tool) en virtuele rapportage suite updates voor mobiele teams. Deze nieuwe mogelijkheden zorgen voor nauwere samenwerking, snellere analyse en verbeterde klantintelligentie, waardoor snelgroeiende merken sneller en met meer precisie  belangrijke inzichten kunnen verkrijgen.

« Adobe is de leider in marketing analytics en duizenden merken zetten onze tools in op unieke en geavanceerde manieren, » zegt Bill Ingram, vice president van Adobe Analytics Cloud. « We zijn het enige bedrijf dat diepgaand richting kan geven aan gedrag en krachtige segmentatie biedt, voor gebruikers op alle kennisniveaus. We kunnen nu verzekeren dat de analyses meer context bieden om zakelijke successen te behalen. »

Bijna twee derde van de bedrijven uit de Fortune 100-lijst vertrouwen op Adobe Analytics om de digitale uitdagingen het hoofd te bieden. Het aantal klanten is tussen 2014 en 2017 verdubbeld. Klanten zijn onder andere G6 Hospitality, Major League Baseball, Home Depot, Carnival, ASOS.com en Royal Bank of Scotland.

« De ervaringen van onze gasten - van het zoeken naar cruisebestemmingen op een mobiel apparaat, het boeken van een excursie op onze website tot uiteindelijk het vertoeven op één van onze schepen - zijn cruciaal voor ons succes, » zegt Aaron Fossum, director of digital analytics bij Holland America. « Adobe Analytics Cloud heeft onze engagement-cijfers getransformeerd en ertoe geleid dat Holland America elke reiziger als een individu kan behandelen in plaats van als een profiel. In slechts een paar weken na de inzet van Audience Analytics waren we in staat om de efficiëntie van onze direct-response aankopen met 30% te verbeteren. Dit heeft grote invloed op onze kernactiviteiten omdat we beter inzichtelijk hebben welke gasten het beste reageren op onze marketingactiviteiten binnen meerdere kanalen. »