Ads & Data Brand Studio en Mortierbrigade bundelen de krachten voor Wereld Alzheimer Dag
Naar jaarlijkse traditie is het op 21 september Wereld Alzheimer Dag. Ads & Data Brand Studio slaagt de handen in elkaar met Alzheimer Liga Vlaanderen en Mortierbrigade om via een crossmediale campagne de nodige aandacht te schenken aan de patiënten en de mantelzorgers die dag in, dag uit het beste van zichzelf geven.
Alzheimer Liga Vlaanderen is het aanspreekpunt voor mensen met alzheimer en dementie, hun mantelzorgers en iedereen die hierdoor wordt geraakt. Maar liefst 70% van alle patiënten woont nog thuis, wat het sociaal contact zowel voor de patiënt als voor de mantelzorger vaak moeilijk maakt en voor isolatie zorgt. Alzheimer Liga Vlaanderen wil dit stigma doorbreken met De Jaarlijkse Reminder-campagne.
"Op 21 september, Wereld Alzheimer Dag, willen we met onze Jaarlijkse Reminder alle Vlamingen aansporen om een knoop te leggen. Zo zorgen we ervoor dat mensen met dementie en hun mantelzorgers niet vergeten worden. Want bij Alzheimer Liga Vlaanderen, wordt niemand vergeten," zegt Jef Pelgrims, voorzitter van Alzheimer Liga Vlaanderen.
In de lanceringvideo met Dieter Coppens, ambassadeur van De Jaarlijkse Reminder-campagne, wordt iedereen in Vlaanderen opgeroepen om een knoop te leggen in hun zakdoek, sjaal, veter, oortjes,... als teken dat mensen met alzheimer en dementie niet worden vergeten.
Voor deze tweede editie bundelen Ads & Data Brand Studio en Mortierbrigade de krachten aan de hand van een grootschalige creatieve campagne. Om een breed publiek te bereiken, worden er verschillende Ads & Data-mediakanalen ingezet. Zo heeft Ads & Data Brand Studio een speciale tête-bêche van drie pagina’s gecreëerd die op 21 september in Billie zal verschijnen, het weekendmagazine van het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg. Ook op televisie kan de kijker er niet omheen. Het logo van Play4 krijgt op Wereld Alzheimer Dag voor het eerst ooit een toepasselijke knoop. Het aangepaste logo verschijnt de hele dag in de rechterbovenhoek van het scherm en tussen de programma's en reclameonderbrekingen door. Om ‘De Jaarlijkse Reminder’ nog meer in de kijker te zetten, zal er van 16 tot en met 21 september op Play4 ook een bumpercampagne lopen.
Tenslotte verleent ook 'Nonkels'-bedenker Jelle De Beule zijn medewerking aan de actie van Alzheimer Liga Vlaanderen. Hij werd zelf geconfronteerd met de gevolgen van alzheimer en dementie in zijn familie. Daarom zal hij een prominente rol spelen in een online video die binnen de BVOD-kanalen van Ads & Data wordt verspreid.