Ads & Data speelt lokaal én nationaal aspect van hypotheek.winkel

Crea / News

Hypotheek.winkel loodst gezinnen en alleenstaanden door het brede aanbod van hypothecaire leningen. Om hun lokale winkels in de kijker te zetten klopte hypotheek.winkel aan bij Ads & Data. Een Smart AD-campagne bleek de ideale oplossing te zijn om heel gericht lokaal te adverteren én toch een grote impact te creëren door aanwezig te zijn op de Play-zenders.

Hypotheek.winkel komt vaak als ‘groot merk’ naar buiten op nationaal niveau, maar de lokale verankering speelt toch ook een belangrijke rol voor de fysieke winkels. Het was dan ook van meet af aan duidelijk dat de lokale franchisenemers de hoofdrolspelers zouden zijn in de Smart AD-campagne.

Zo dook hypotheek.winkel onder andere op in de reclameblokken van De Slimste Mens ter Wereld en Klopjacht op Play4. De Smart AD-campagne zorgde niet alleen voor lovende reacties van de kijkers, maar de deelnemende winkels konden ook heel wat extra business genereren, een win-winsituatie dus. Er was een opmerkelijk verschil zichtbaar tussen de resultaten van de winkels die deel uitmaakten van de Smart AD-campagne en zij die niet mee deden, +32% vs +4%.

“Onze franchisenemers hebben veel business uit de Smart AD-campagne gehaald. Voor ons is dit de perfecte aanvulling op onze marketingmix,” zo zegt Serge Lemmens, chief marketing officer van hypotheek.winkel en verzekeringen.be.