AdSomeNoise investeert in creatie met Pelle Craen

News / People

Om haar creatie te versterken trok AdSomeNoise Pelle Craen aan als creative Ddirector. Daarvoor werkte Pelle Craen in dezelfde functie bij Altavia ACT*.
Met de komst van Pelle Craen is de laatste hoeksteen gelegd om de “building the agency of the future” ambitie van AdSomeNoise kracht bij te zetten, zo luidt het. Dit doel is gebouwd op het idee dat integratie tot betere reclame leidt; integratie tussen verschillende agency's en de adverteerder (het eco-systeem denken) maar meer specifiek nog de integratie tussen creatief-, strategisch- en media-denken. Nadat de media-poot eerder dit jaar onder leiding kwam te staan van Pieter Jadoul, kan de strategisch-creatieve afdeling die Jochen Sablon aan het bouwen is vanaf nu reken op Pelle Craen. Eerder werd dit departement al uitgebreid met Rebecca Cox als creative strategist en Lotte Reynaers als creative designer. Zowel de creatieve en de media afdeling zullen nauw samenwerken met het reeds zeer sterke productie team. Pelle Craen: “Ik ben al langer gecharmeerd door de visie en competenties van AdSomeNoise. Ik heb een ontzettend fijne periode achter de rug bij Altavia ACT* maar vond de tijd voor mezelf rijp om een volgende stap te zetten. Na een uitgebreide verkenning van de markt vond ik dat AdSomeNoise het beste antwoord had op de reclame uitdagingen van vandaag en morgen. Ik ben blij dat ik deze antwoorden vanuit creatie nog verder kan vervolledigen.”

Jochen Sablon, head of Strategy & Creative: “Met Pelle trekken we misschien een iets atypische creatief directeur aan. Geen spreekwoordelijke creatieve dictator maar een moderne coach die het team in zijn geheel versterkt, en de belangen van de klant nog meer ambieert dan een podiumplaats. Verder kan zijn ervaring in retail enkel maar ten goede komen in de campagnes die we bij AdSomeNoise ontwikkelen. De kennis van het sluitstuk van de klantenervaring vroeger meenemen zien we ook als een vorm van integratie denken.”