AdSomeNoise toont vaders en meeouders de kracht van geboorte- en ouderschapsverlof

Crea / News

Het Instituut voor de gelijkheid van vrouwen en mannen (IGVM) kiest AdSomeNoise als partner om vaders en meeouders aan te moedigen geboorte- en ouderschapsverlof op te nemen. Nog steeds veel minder mannen dan vrouwen nemen dat verlof op en daar willen ze samen iets aan doen. Ze lanceren daarvoor een campagne waar de schoonheid van samen tijd spenderen in de schijnwerpers wordt gezet. Via herkenbare beelden en inspirerende tekst willen ze tonen wat de kracht is van het geboorte- en ouderschapsverlof.

De through-the-line campagne zal in twee fases gedurende zes maanden actief zijn op zowel digitale als analoge media, met als kernmedia, social ads, print en posters. Bovendien worden informatieve flyers over heel België verspreid via verschillende stakeholders zoals kinderdagverblijven, vroedvrouwen en gynaecologen, en via partnersamenwerkingen rechtstreeks tot bij de ouders.

In de eerste fase wil AdSomeNoise vaders en meeouders bewust maken van de positieve impact die het verlof heeft. In de tweede fase van de campagne wordt dieper ingegaan op de voordelen van geboorte- en ouderschapsverlof. Om de doelgroep correct te informeren wordt een website ontwikkeld waar alle mogelijke informatie op een overzichtelijke manier te vinden is.

De campagnebeelden tonen elk een unieke, herkenbare situatie waarin een vader of meeouder en kind samen genieten, spelen, sporten. AdSomeNoise maakte gebruik van AI image generators om beelden te creëren die nadien tot in het kleinste detail werden gefinetuned. Zo toont AdSomeNoise dat er ook via AI realistische beelden gecreëerd kunnen worden waarin mensen zichzelf herkennen.

Meer info over geboorte- en ouderschapsverlof lees je hier.

Credits:

Client: Instituut voor de gelijkheid van vrouwen en mannen
Client contacts: Emilie Margarido
Agency: AdSomeNoise
Project Management: Angelo Callant, Brenda Van Rillaer, Eva Mechelmans
Website: Stijn de Schryver
Creative Director: Patrick De Win
Strategy: Marie Vrancken
Concept & Creation: Lotte Reynaers, Tom Vanleenhove
Copy: Lotte Reynaers, Wout Dujardin, Karo Stabel, Marco Braun
Production: Tom Vanleenhove, Tijl Verbruggen, Louis Havet, Mike Weytjens, Nicolas Desle
Mediaplan: Pieter Jadoul, Safae El Ahmadi
Campaign Management: Marte Jansen, Andreas Vanderperren
Planning: Tine Vandenberghe