Adtechbedrijf Proxistore haalt 8 miljoen euro op

Communication / News

Op basis van zijn goede resultaten voor 2022 (nettowinst van €815K) kondigt Proxistore aan dat het een leningronde van €8M heeft afgerond. Het in 2013 opgerichte bedrijf is gespecialiseerd in digital media buying (DSP), gebaseerd op zijn eigen gepatenteerde geolocatietechnologieën. Voor deze financieringsronde kon het rekenen op zijn eigen aandeelhouders, Wallonie Entreprendre, Sofinex en IMBC.

Dit nieuws past in de wens van het management om zijn sterke groei in Frankrijk en België te versnellen. Maar het wil vooral participaties nemen in bedrijven die gespecialiseerd zijn in het einde van de reclamecookies, aangekondigd voor 2024, het geplande einde van de papieren folders in vele winkelketens en de bloeiende toekomst van de retailmedia. "We mogen er trots op zijn dat we niet alleen alle crisissen die op ons pad zijn gekomen, zoals Covid of het conflict met Google, dat we in eerste instantie hebben gewonnen, hebben kunnen doorstaan", zegt Bruno Van Boucq, ceo en oprichter van Proxistore. "Ze hebben ons gesterkt. Maar bovenal kunnen we er trots op zijn dat we het enige digital ad buying platform (DSP) op de wereldwijde reclamemarkt hebben kunnen installeren op basis van betrouwbare geolocatiegegevens, tot groot voordeel van onze klanten, de adverteerders, en hun bureaus. In een wereld waarin communicatie hoofdzakelijk lokaal en digitaal wordt, bereiden wij ons voor op het aanboren van vele nieuwe markten."