Adverteerders Roularta kunnen carbon footprint cost compenseren
Roularta Media Group biedt per direct de mogelijkheid aan adverteerders en mediabureaus om de carbon footprint cost van hun campagnes te compenseren. Dankzij ClimateCalc, een tool gebruikt door Febelgra, berekent Roularta de carbon footprint van printadvertenties. In een volgende stap berekent de Greentripper tool van CO2logic de compensatie voor print- en online campagnes. Het opgehaalde bedrag wordt integraal geïnvesteerd in een (her)bebossingproject in Kenia en Europa. In Kenia ligt de focus op het planten van bomen rond akkers, voor meer schaduw en biodiversiteit. In Europa gaat de steun dan weer naar herbebossing. Opt-in voor de carbon footprint cost is niet verplicht, adverteerders beslissen dus zelf of zij hierin meestappen. Philippe Belpaire, directeur Roularta Advertising: “Roularta Media Group investeert volop in duurzame initiatieven, waarmee we onze productie en werking zo zuinig en duurzaam mogelijk maken. Met dit initiatief bieden wij adverteerders en mediabureaus aan bij te dragen in ons duurzaamheidsbeleid. Intussen wachten we vol ongeduld op de CommToZero coalition, een initiatief van o.a. UBA, ACC en de magazinefederatie WeMedia dat in 2023 van start gaat en waaraan we principieel deelnemen.“
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]