Adverteerders Roularta kunnen carbon footprint cost compenseren

Media / News / Sustainability

Roularta Media Group biedt per direct de mogelijkheid aan adverteerders en mediabureaus om de carbon footprint cost van hun campagnes te compenseren. Dankzij ClimateCalc, een tool gebruikt door Febelgra, berekent Roularta de carbon footprint van printadvertenties. In een volgende stap berekent de Greentripper tool van CO2logic de compensatie voor print- en online campagnes. Het opgehaalde bedrag wordt integraal geïnvesteerd in een (her)bebossingproject in Kenia en Europa. In Kenia ligt de focus op het planten van bomen rond akkers, voor meer schaduw en biodiversiteit. In Europa gaat de steun dan weer naar herbebossing. Opt-in voor de carbon footprint cost is niet verplicht, adverteerders beslissen dus zelf of zij hierin meestappen. Philippe Belpaire, directeur Roularta Advertising: “Roularta Media Group investeert volop in duurzame initiatieven, waarmee we onze productie en werking zo zuinig en duurzaam mogelijk maken. Met dit initiatief bieden wij adverteerders en mediabureaus aan bij te dragen in ons duurzaamheidsbeleid. Intussen wachten we vol ongeduld op de CommToZero coalition, een  initiatief van o.a. UBA, ACC en de magazinefederatie WeMedia dat in 2023 van start gaat en waaraan we principieel deelnemen.“