Adverteren kost geen stukken van mensen

Crea / News

brightfishBrightfish, de regie voor bioscoopreclame in België, pakt uit met een nieuwe campagne. Samen met nieuwe communicatiepartner Lucy en Profacts onderzocht het via eye tracking hoeveel percent van advertenties op televisie, online, in print en in cinema daadwerkelijk bekeken werd, en vergeleek die dan met de kostprijs van die advertenties. Op die manier ontstond een nieuwe maatstaf; de attention CPM (aCPM).
Opmerkelijk was de effectief bekeken tijd van reclamespots. Zo bleken online advertenties slechts 1,4% van de tijd dat ze zichtbaar zijn, ook effectief bekeken te worden. Voor televisiespots is dat 23,1% en voor cinemaspots maar liefst 85% van de tijd. De campagne loopt op sociale media, via direct mail en online. Voor nog meer impact zal deze spot vanaf vandaag ook effectief te zien zijn in de bioscoopzalen.

Credits:
Client: Brightfish

Marketing Manager: Joanna Leung
Marketing Director: Sylvia Van Cauteren
Marketing and Research Manager: Guy Spaey
Agency: Lucy
Creative Directors: Iwein Vandevyver & Laurent Dochy
Creatives: Iwein Vandevyver & Laurent Dochy, Christopher Gelder, Philip Vandenberghe
Director of Brand Management: Jonas De Wit
Account Manager: Miet Lust
Web design: Philippe Corthout, Benoît Closon
Web development: Philippe Corthout, Benoît Closon
Production Video: Adult
Director: Erik Bulckens
Executive Producer: Tatiana Pierre
Production Manager: Lena Van Goethem
DOP: Oliver Imfeld
Art Director: Aaron Dekeyzer
Post Producer: Eveline Welschen
Editor: Jelle Stroo
Compositor: Stijn Van Assche
Grading: Florian Keirse
Soundstudio: 4Audio / Erik Verheyden
Music: Nico Renson