advert’HYPE: 1 familie, 3 generaties, 5 decennia in retail

Communication / News / Retail

adverthype ambi styleshoots b_Mac_03Ze staan zelden in de frontline, maar advert’HYPE is al vijftig jaar actief in de retailsector. De eerste aanzet werd in 1969 gegeven door Heinz Böninghausen. Hij was als een tweede vader voor de huidige CEO. Veertien jaar later nam Ulrike Glos, toen amper 23 jaar oud, het commando over en drie decennia later maakt haar dochter Julia Stocks zich op om hetzelfde te doen.

Julia Stocks & Ulrike Glos

Julia Stocks & Ulrike Glos


Toen Ulrike Glos in het bedrijf stapte, had zij enkel ervaring in de banksector. Zij was er dan ook zeker van dat haar avontuur in de reclamewereld hooguit twee jaar zou duren. Een lichte misrekening waar ze nu met de gepaste binnenpretjes op terugblikt… Bij Julia Stocks is de insteek totaal anders. Zij goochelt met diploma’s en lijkt van kindsbeen in de wieg gelegd voor een managementfunctie. Dit verklaart meteen ook haar grote passie voor het bureau dat ze wil laten groeien, zonder daarom – zoals haar moeder voor haar – afbreuk te doen aan zijn waarden.adverthype 15325 Bloc-porte Steel Look Thys 5678778 Revêtement de sol stratifié Barn Oak Thys 5687227
De meeste communicatiebureaus profileren zichzelf als bedrijven met een menselijk gezicht. Dat is bij advert’HYPE niet anders, met dit verschil dat het hier ook wezenlijk deel uitmaakt van de bedrijfscultuur. advert’HYPE biedt al zijn medewerkers de kans om te groeien in een omgeving waar waardering, respect en trouw centraal staan, zo valt te horen: een kader waarbinnen ze hun persoonlijkheid en talenten zelfstandig kunnen ontplooien: "advert’HYPE is een familie. Een familie die met zijn trouwe klanten een intelligente meerwaarde nastreeft. Een familie die ernaar streeft om alle stappen uit het creatief, communicatief, druktechnisch, digitaal en audiovisueel proces te integreren. Van strategie tot fotostudio, DTP, styling, decors, logistiek en natuurlijk alles wat IT is. Dit alles onder één dak en gedreven door een zelfde drang naar kwaliteit." Dat alles blijkt ook uit de laatste aanwinst van advert’HYPE: de StyleShoots. Deze machine laat toe om vier keer sneller dan voorheen hoogwaardige packshots te produceren voor de e-commerce. "Hoewel wij bijzonder tevreden blijven over alles wat print is, mogen wij niet blind zijn voor de evoluties van de markt. Het is duidelijk dat de millennials geen nauwe band hebben met papier," stelt  Julia Stocks vast.adverthype ADV-Logo 50 ans-Bleu
Bij de klanten van advert’HYPE vinden we naast Makro, die hun eerste grote retailklant was, andere grote spelers zoals Cora, JBC, Casa, Brico Plan-It, Brico, Baby 2000/Orchestra, Batibouw, Match, Meno ID, B&O Spelier… Ook Exxon Mobile en de Europese Commissie maakten al gebruik van de diensten van het bureau. Het uitgangspunt blijft altijd hetzelfe: interesse creëren, de kooplust activeren en veel verder gaan dan klassieke retail. Het is inderdaad geen toeval dat ‘HYPE’ en ‘HOUSE’ met dezelfde hoofdletter beginnen...adverthype