Advertiser Personality 2016 vanop de eerste rij?

Agenda / Awards / News

apoyDe Advertiser Personality of the Year (APOY) wordt sinds 2002 georganiseerd door PUB en UBA samen. Hiermee willen de organisatoren adverteerders bekronen die als rolmodel kunnen dienen door hun professionaliteit, hun durf en hun bijdrage tot het reclamevak. De editie 2016 kent haar orgelpunt op 15 december. Bent u ingeschreven voor de UBA Xmas Lunch in de Wekkerhal in Mechelen? Dan doet u er goed aan om daar tijdig te zijn: om 11 uur vindt de prijsuitreiking plaats, gevolgd door een receptie. Wie wordt het: Sylvie Verbruggen, Luc Botten of Miguel Aguza?

APOY 2016

Deze veertiende editie heeft uit 22 kandidaten een shortlist samengesteld. Die bestaat uit Sylvie Verbruggen, director VP brand communications & memorable experiences bij TelenetLuc Botten directeur Marketing & Communication bij Rode Kruis-Vlaanderen en Miguel Aguza, country external communication manager bij IKEA. En in het decembernummer van PUB Magazine vindt u een interview met elk van deze drie genomineerden!

Sylvie Verbruggen_D4S8774

Sylvie Verbruggen liep op 18-jarige leeftijd stage in een reclamebureau en de microbe ging nooit meer weg. Na haar studie communicatiewetenschappen volgde een opleiding aan Vlerick en dan lonkte de reclame definitief. Ze kon haar talent tonen bij 10 Advertising en Duval Guillaume. Tot de verleiding om te kunnen werken aan één merk te sterk werd en ze zich liet overhalen om bij Telenet de brand media communication over te nemen.

Luc Botten_D4S8663

Luc Botten is marketeer van opleiding. Tien jaar geleden trok Rode Kruis-Vlaanderen hem aan om er de ICT te stroomlijnen. Vervolgens pakte hij de afdelingen administratie en procurement aan en sinds 3,5 jaar stuurt hij er de marketing en de communicatie aan. Hij voerde een heldere structuur en duidelijke bedrijfsprocessen in, de organisatie kreeg een deskundig gezicht in de pers en het team pakte uit met fraaie creatieve campagnes.

Miguel Aguza

Het professionele parcours van Miguel Aguza laat een gevarieerd verloop zien. Hij startte aan bureauzijde, meer bepaald bij Publicis Brussels. Hij stapte vervolgens over naar DDB Brussels, waarna hij aan de andere kant van de slagboom ging staan en advertising & digital manager van Renault werd. Tot slot zette hij de stap naar IKEA, waarvoor hij sinds 2014 aan de slag is.