Advertising Store, het eerste online reclamebureau?

Communication / Innovation / News

In een digitaal tijdperk met tal van online diensten, zoals reisbureaus, banken of winkels, kan alles online worden beheerd: verplaatsingen, transacties, gezondheidsrapporten, sociale relaties... Alles kan ook online worden vergeleken, beoordeeld en becommentarieerd. Iedereen is nu online, onze economie is aan het vervellen naar het volautomatische. Kijk maar naar Airbnb, Uber,... We willen geen tijd meer verliezen aan verplaatsingen, om in de file te staan, om te moeten onderhandelen voor hetgeen we echt willen. Het is nu waar en hoe we het willen. We weten dat het ernstig zal zijn, geloofwaardig, betrouwbaar en competitief of... terugbetaald. Het beste op het beste moment en tegen de beste prijs dringt zich op. Welkom in de wereld van de pure players.

In alle sectoren? Nee... Reclame heeft de e-economie gepopulariseerd, maar heeft vermeden er zelf een acteur van te worden. Zou reclame dan zo verschillend zijn? Zou ze ontsnappen aan het efficiëntieprincipe dat ze zelf aan haar klanten aanbeveelt? Nee. Advertising-Store, een nieuw project van Jean-Marc Segati, wil aantonen dat het mogelijk is om online echte reclame-oplossingen aan te bieden, dat reclame geen vak apart is. 

“Elke stap is simpel en beveiligd. Een ervaren team verzekert de opvolging, zoals bij eender welke pure player. Zoals in eender welk ‘echt’ bureau.” Maar is het ook een écht bureau? Bijna. In de eerste plaats is het een boetiek met oplossingen, dat heeft het grootste deel van de adverteerders in de realiteit nodig: uitendbaar materiaal, doeltreffend, niet te duur. Zes oplossingen zijn nu al beschikbaar, andere zullen volgen: televisiespot, radiospot, affiche, persadvertentie, POS-kit en webbanner-kit.