Adweek roept TBWA uit tot Global Agency of the Year

Awards / News

TBWA\Worldwide is uitgeroepen tot 2021 Global Agency of the Year door het Amerikaanse vakblad Adweek. TBWA werd erkend voor een uitzonderlijk sterk bedrijfsjaar in een groot aantal wereldwijde markten en zijn vermogen om disruptieve, transformatieve groei te stimuleren voor zijn klanten. De publicatie belichtte ook het creatieve werk voor klanten als Apple, Nissan en PepsiCo, de focus op innovatie en de geleidelijke evolutie van de Disruption®-methodologie van het bedrijf. Het Adweek-profiel kan hier worden bekeken. Deze bekroning straalt uiteraard ook af op TBWA in ons land. "Ook op de Belgische markt kent TBWA\Group een zeer sterk 2021. Hoewel het waarschijnlijk het grootste bureau in België is, bracht 2021 opnieuw een groei met dubbele cijfers", zegt CEO Kris Govaerts(foto). "Op deze manier is TBWA België al jaren een van de best presterende bolwerken binnen TBWA\Collective."

"In een van de meest competitieve jaren die de selectiecommissie van Adweek ooit heeft meegemaakt, is TBWA\Worldwide unaniem gekozen als Global Agency of the Year voor 2021", aldus David Griner, International Editor, Adweek. "Onze redacteuren waren niet alleen onder de indruk van de zakelijke groei van het netwerk en de consequent hoge lat voor creativiteit, maar ook van de duidelijke focus op het ontwikkelen van sterk talent en het verheffen van een nieuwe generatie innovatief leiderschap voor de industrie."

"Wederom uitgeroepen worden tot Global Agency of the Year is een enorme eer en een testament voor de meer dan 10.000 creatieve geesten in ons collectief die met hun talent, doorzettingsvermogen en vindingrijkheid deze erkenning hebben waargemaakt", zegt Troy Ruhanen, CEO van TBWA Worldwide. "Het valideert onze 'Always in Beta'-mentaliteit en ons streven naar voortdurende innovatie. Van de ontwikkeling van DisruptionX en het gebruik van creativiteit om de hele merkervaring te beïnvloeden, tot de manier waarop ons innovatieplatform NEXT onze bureaus helpt om innovatie-incubators te worden, tot de uitstekende bedrijfsprestaties en creatieve producten van onze bureaus over de hele wereld, 2021 was een uitzonderlijk jaar-maar onze beste dagen liggen nog voor ons." Eerder dit jaar behaalde TBWA\Collective plaats 3 op Fast Company's lijst van Meest Innovatieve Bedrijven in de categorie Advertising, waarmee het voor het derde jaar op een rij op de lijst staat. Adweek selecteerde TBWA voor het laatst als Global Agency of the Year in 2018.