Drie beroepsverenigingen - STIMA, IAB en BDMA - slaan de handen ineen om The Rentree te organiseren, een nieuw evenement in een innovatief formaat, dat het hernemen van de activiteiten in september inluidt na de zomerpauze. Workshops, awards en gerenommeerde sprekers zijn de ingrediënten die dit nieuwe initiatief kruiden. De ambitie van The Rentree: een nieuw soort evenement aanbieden, dat de concurrentie aankan met de grote Europese conferenties rond hetzelfde thema.
"Wij willen verschillende verwachtingen bij de deelnemers inlossen," aldus Cédric Cauderlier, initiatiefnemer van het evenement en oprichter van het bureau Mountainview. "De professionals zullen er inspiratie kunnen opdoen bij de high-level sprekers, maar ook hun netwerk en kennissenkring uitbreiden en concrete dingen bijleren, die zij meteen kunnen toepassen bij hun dagelijkse praktijk."
Voor deze eerste editie werd gekozen voor de rode draad 'Direct Digital Shift', een thema dat de groeiende impact beklemtoont van het digitale in de beroepen die met marketing te maken hebben. Het eerste deel van de dag zal de deelnemers twee aparte tracks aanbieden. Het track 'Discover' laat kennismaken met de nieuwste trends op vlak van marketing. En het track 'Understand' biedt de kans om dieper in te gaan op een bepaalde dimensie van de marketing. Bij de twee tracks zal een animator de presentaties tempo geven en er niet voor terugschrikken om de sprekers aan de tand te voelen en zo debat en interactie met het publiek te creëren.
Parallel met de tracks zullen er gesponsorde, op maat uitgewerkte workshops aan de deelnemers aangeboden worden. Op voorhand wordt geen enkel formaat opgelegd, zodat relevante en volledig aangepaste content aangeboden kan worden. Het tweede deel van The Rentree zal de digitale ontwikkeling bekronen van een bedrijf dat door een panel van professionals uit de sector geselecteerd werd. "In tegenstelling tot andere prijzen die resultaten en performantie beklemtonen, willen deze Awards vernieuwende initiatieven in de schijnwerper zetten die de digitale marketing en de digitale economie vooruit helpen," legt Cédric Cauderlier uit. "De bekroonde projecten zullen dus uit alle windrichtingen kunnen komen, zowel de particuliere markt als de overheid."
De avond zal in schoonheid beëindigd worden met de exclusieve showcase van een artiest op de kruising van muziek en het digitale. "De eerste samenwerking op grote schaal tussen STIMA, IAB en BDMA, 'The Rentree', wil zijn stempel drukken op de maand september met een uitzonderlijk programma en een vernieuwend formaat dat relevantie van de inhoud koppelt aan networking en entertainment," zegt Patrick Steinfort, voorzitter van het IAB.
"Meer dan ooit is het in de marketingwereld het tijdperk van de samenwerking en openheid," zegt Nicolas Lambert, voorzitter van STIMA. "Ik ben erg blij te zien dat onze verenigingen hun krachten bundelen om iets te organiseren dat ongetwijfeld een nieuwe niet te missen afspraak wordt in de community van marketeers".
"The Rentree of Marketing zal, dankzij de samenwerking tussen STIMA, IAB en BDMA, alle expertise kunnen samenbrengen op vlak van marketing, van big data in het digitale, en de transformatie van de marketing kunnen begeleiden die alle bedrijven momenteel meemaken, willen zijn aan de top blijven," bevestigt Annie Courbet, voorzitster van de BDMA. "Afspraak bij The Rentree voor een evenement met een new look!"
Enkele van de aangekondigde sprekers: Brice Le Blévennec – CEO – Emakina Group, Tom Dubois - Worldwide Marketing Director - Vasco Data Security, Bert Marievoet - Country Lead - Twitter Belgium (Periscope), Jean Cornet - Senior Director - Deloitte Belgium, Cédric Rainotte – Digital Evangelist – Digital Therapy et Caroline Pauwels - Professor - Vrije Universiteit Brussel.
The Rentree vindt plaats op 15 september vanaf 12u30 in Dolce La Hulpe. Alle praktische informatie is te vinden op www.therentree.be.