Afvalophalers verdienen Absoluut Respect

Crea / News

InterafvalWie gaat er voor ons door weer en wind en moppert niet over een te zware zak? De vuilnisman. Topkerels zijn het, maar daar staan we veel te weinig bij stil. Daarom lanceert Absoluut in samenwerking met Interafval deze maand een hoffelijkheidscampagne.

 Met de Week van de Afvalophaler (21 tot 25 november) roepen Absoluut en Interafval iedereen op om respect tonen voor de afvalophalers en parkwachters. Dat kan eenvoudig met een brede glimlach, een vuilniszak die het maximumgewicht niet overschrijdt of een voorzichtig inhaalmanoeuvre. Wie er wat meer woorden aan vuil wil maken, kan de vuilnismannen op sociale media een hart onder de riem steken met #HouHetNet.

Interafval

Abonnees van Humo, Dag Allemaal en TV Familie vinden bij hun magazine een stickervel met zes stickers die ze tijdens de Week van de Afvalophaler op hun vuilniszak kunnen kleven. De sticker “Merci gasten, ik had het zelf niet beter gekund” tovert ongetwijfeld een glimlach op het gezicht van elke vuilnisophaler. Een televisiespot met dubbele laag en affiches op vuilniswagens en in containerparken drukken het publiek met de neus op de feiten, weliswaar met een knipoog. Want wie het afval buitenzet, verdient respect. Wie het elke dag ophaalt, nog meer.

Credits

Creative direction: Ronny Schildermans

Strategic direction: Joris Mateusen

Account direction: Piet Schepers

Account manager: Sofie Vanhellemont

Art direction en grafisch ontwerp: Steven Van der Auwera

Productie: Majella Boon, Frederik Zaman

Regie: Dirk Domen

Copywriting: Katleen Boogaerts